fbpx

עשרת הדברות שלי לתזונה טובה יותר

תמונה של תמי סירקיס

תמי סירקיס

מנטורית לתזונה מבריאה

בשבוע שעבר מאוד ריגשתם אותי. תודה לכל המברכים ומי ששלחו לי משוב על המייל הקודם: מה למדתי ממתאגרף במשקל כבד, התגובות שלכם חיממו לי את הלב ונתנו לי מוטיבציה להמשיך.
 
לבקשת הקוראים, שרצו להבין מה אני לומדת ומה אני מלמדת הכנתי לכם רשימה קצרה של “עשרת הדברות” שלי לתזונה מבריאה וטובה יותר. חלק מהסעיפים פה בוודאי יפתיעו אתכם כי לצערי, הרבה ממה שלימדו אותנו עד היום – פשוט שגוי.
 

1. להעדיף מזון שאינו מעובד או מתועש. מסתכלים על האריזות ומחפשים מזון עם כמה שפחות מרכיבים וחומרי גלם. נפרדים ממוצרי מזון באריזות מרשרשות, בשקיות, בקרטונים עם הרבה חומרים משמרים, צבעי מאכל, מתחלבים, סוכרים, שומן צמחי ומשפרי טעם…  זה לא פשוט כי התרגלנו. אבל שווה לוותר על חלק מה”נוחות” ובתמורה לקבל חזרה שליטה על מה וכמה נכנס לגוף שלנו.

2. לבשל יותר בבית. אבל (וזה אבל חשוב מאוד!) להסכים לבשל ולאכול אוכל “פשוט” עם מעט מרכיבים ועם הכנה פשוטה. בנוסף, להסכים לאכול במשך כמה ימים את אותו המזון. 

3. תמיד לאכול בישיבה. מול שולחן נקי, נוף יפה עם צלילים נעימים. אוכל צריך להיות תענוג והפוגה מטרדות היום.

4. להימנע מהפחמימות המיותרות בתזונה. זה נושא גדול ועליו אנחנו מנהלים, לא פעם, משא ומתן. זה לוקח זמן להתרגל. קחו לכם סימן: אם זה ממש קשה, מעציב ומפחיד לוותר על פחמימה מסויימת אתם כנראה מכורים לה. ולכן, כדאי ללמוד כיצד להיגמל ממנה בהקדם.

5. ללמוד ליהנות משומן רווי וחלבון מן החי.  העיצה הזאת הולכת כל-כך נגד כל מה שאמרו לנו שנים ולכן היא מעוררת הכי הרבה התנגדות ושאלות. נסו בעצמכם – תכירו את תחושת השובע הנעימה ששומן וחלבון טוב מייצרים.

6. לא לפחד מתחושת הרעב. לומדים בהדרגה להכניס באופן יזום ומתוכנן “הפוגות אכילה” (צום מזדמן) כדי ליהנות מכל היתרונות המטבוליים של הורמוני הרעב והריפוי העצמי של הגוף במצב של רעב קל.

7. לא לפחד מתחושת השובע. ללמוד איך מרגיש ה”שובע” שלכם. לא לאכול מעבר אליו (לא להגיע לשלב ה”התפוצצתי”) אבל גם לא לעצור מוקדם מדי.

8. לא לאכול לבד או מול מסכים. אוכל הוא אקט חברתי ויש לארוחה תפקיד בבניית מערכות היחסים שלנו עם הסביבה.

9. להיות מפונקים ובררנים. תלמדו ממני:  אני כבר לא “גומרת יפה מהצלחת” אוכל שלא טעים לי, אוכל שברור לי שמזיק לי, אוכל ש”חבל” לזרוק, כשאני שבעה וכשהאכילה היא תחת לחץ והפעלת רגשי אשם. די!

10. לקחת אחריות מלאה על התזונה של הילדים שלנו. התחזיות לגבי הדור הבא עגומות ומפחידות: ילדים יהיו שמנים, כבדים ויסבלו ממחלות של זקנים. בואו נעזר לילדים שלנו לא להיות חלק מהסטטיסטיקה.

 

אם קראתם את הרשימה ואמרתם לעצמכם “אוויש נו… זה אוטופיה. לאנשים ‘רגילים’ כמוני וכמו הילדים שלי זה לא ישים, לא אפשרי, לא רציני ופשוט קשה מדי.”…

אז תדעו שאתם גאונים ויודעים הכל. כי אם זה מה שאתם אומרים – אז אתם בוודאי צודקים. כי זה בדיוק מה שיהיה: הרי מחשבות מייצרות התנהגות, שמייצרות מציאות שמחזקת את המחשבות (ואם חשבתם שזה כן יצליח – אתם עוד יותר צודקים!).

 
אם אתם מסכימים לשנות קצת את המחשבה ו/או את ההתנהגות  – תקבלו מציאות אחרת. כמה פשוט – ככה נכון. השינוי חייב להתחיל בכם (במחשבות או בעשייה)  ורק משם יש סיכוי להתקדם למקום חדש והרבה יותר טוב.
 
חברים, אין לי איך “לקשט” לכם את המציאות: נדרשת עבודה. אם אתם רוצים לשנות את המציאות תצטרכו לשנות את ההתנהגות ולפני כן את המחשבות ואת ההתנהגות שלכם (ובהתחלה זה מוזר). לחלק זה קשה. מאוד קשה. מה גם שחלק מהמחשבות ומהאמונות שלנו על אוכל פשוט שגויות. שינוי זה דבר מאתגר.
 
אבל מה אני כן יכולה להבטיח לכם – שאני אהיה שם אתכם צעד אחר צעד יד ביד לאורך כל הדרך. 
 
 
עשרת הדברות שלי לתזונה טובה יותר - עדויות
נגן וידאו

תזכרו – “אחרי החגים” זה ממש בשבוע הבא!

הזדרזו לשריין לעצמכם מקום בליווי האישי  או  הקבוצתי שלי ע”י מילוי של הטופס הזה.

מתכון: סלט חלומי

סלט חלומי הוא ממש “ארוחה שלמה בקערה”. השילוב של הירקות הטריים הצוננים, עם רוטב טעים על בסיס מיץ לימון ושמן זית ומעל חתיכות של גבינת חלומי מטוגנת חמה – פשוט נפלא ומתאים בדיוק לתזונה המבריאה!

מומלץ להגיש את הסלט כארוחת בוקר או ערב משביעה. המנה מתאימה במיוחד לאירוח קליל וגם לאכילה מחוץ לבית בסוכה או בטיול.

לפניכם הכנת המתכון במסגרת התכנית פותחים יום בערוץ 13:

הקישור למתכון לרשותכם כאן:

מתכון: סלט שעועית סלק ומוצרלה

לפעמים, אני אוהבת להשתעשע עם שילובים חדשים של צבעים ומרקמים של ירקות מבושלים וטריים. כזה הוא הסלט שלפניכם: סלט שעועית ירוקה, סלק ומוצרלה. 
בנוסף לירקות הטריים, שתמיד יש לי בבית, אני מקפידה שיהיו  לי גם כמה סוגים של ירקות מבושלים או חלוטים במקרר או במקפיא.
 לדוגמא: שעועית ירוקה או צהובה קפואה, אפונה ירוקה קפואה, במיה (לחובבי הטעם והמרקם). במקרר שלי תמיד תמצאו שקיות של סלק מבושל בוואקום אותו אני מוסיפה לסלטים, לתבשילים וגם למרק מדי פעם.
 

לפניכם הכנת המתכון במסגרת התכנית פותחים יום בערוץ 13:

הקישור למתכון לרשותכם כאן:

שיתוף

מוזמנים לעקוב

אני מעלה תוכן מעניין ומתכונים טעימים

מבצע מיוחד
בעקבות המצב

הקורס שלי
"המדריך ליסודות התזונה המבריאה"
במחיר מיוחד

49 ש"ח בלבד!

המבצע לזמן מוגבל.

דילוג לתוכן