fbpx

טיפים לבניית תפריט ארוחת חג

כולל תפריט לדוגמא ומתכוני חג

שלום חברים וחג שמח! 

אני מאמינה שגם בארוחות יום-יומיות וגם בחג עדיף להגיש מספר מצומצם של מנות איכותיות, טעימות ומשביעות ולא להיסחף בהכנות של מגוון גדול מדי בכמויות גדולות מדי. עודף העמלנות והטירחה מתישים את המארחים (וגם את האורחים שלנו) ומכניסים לארוחות החג לחץ מיותר לטעום “גם מזה וגם מזה” וכמובן “לסיים הכל מהצלחת”… ולקום “מפוצצים”.

נשמע לכם מוכר? אני מזמינה אתכם לחגוג השנה אחרת! בואו נחסוך עבודה, כסף, מתחים, קלוריות ופחמימות מיותרות כי אין סיבה לקום משולחן החג “מפוצצים”. גם אם יש למשפחה שלכם מטעמים אהובים של פסח, אפשר “לפזר” אותם במשך החג כולו ולא לדחוס הכל לארוחת חג אחת.

כדאי מאוד:

ראשונות

בכל העולם נחשב מרק עוף  ל”פניצילין היהודי” – ואף הוכח מדעית כמזון מבריא ומחמם, מרגיע ומנחם (ממש כך). בפסח המרק הוא חלק חשוב בארוחת החג. אני ממליצה להכין את המרק לפי המתכון המסורתי הזה יום-יומיים מראש; לשמור בקירור או הקפאה ולחמם מחדש עם ירקות טריים ממש לפני ההגשה.
מי שמחפש גיוון לחריימה המסורתי – ישמח לטעום מנת דג אביבית וקלילה של סלמון ברוטב עגבניות פיקנטי. בפילה סלמון אין עצמות והוא מתאים מאוד להכנה ולהגשה ברוטב פיקנטי.

עיקריות

אני רוצה לגלות לך בסוד שלמרות הדימוי החגיגי שיש למנת שוק טלה שלם, הכנתו למעשה לא מסובכת. הסוד טמון בבישול ארוך, בחום בינוני ובתיבול הקלאסי עם הרבה שום, עלי רוזמרין, ירקות ותבלינים.

קדרת העוף החגיגית הזאת, מתאימה לכל ארוחות החג כי היא טעימה ומאוד מרשימה. אותי משמח במיוחד לדעת שאפשר גם להגיש את העוף למחרת – כשהוא קר או אחרי עוד חימום קליל.

תוספות

תבשיל טעים ומהיר הכנה, דל פחמימות ומתאים להגשה לצד עוף או בשר. מה עוד אפשר לבקש?!
פסח הוא חג האביב ובימים אלה שורשי הסלרי בשיא תפארתם –  גדולים, מוצקים ועשירים בטעם. אפיו הוא תוספת קלסית לתפריט האביבי של משפחות רבות מאזור הבלקן אבל הוא בעיקר מזוהה עם פסח ועם ליל הסדר. סבתא שלי הייתה מכינה לי אותו בכל אביב.

קינוחים

רוב מתכוני החרוסת כוללים מחית תמרים, סילאן או בננות כדי לייצר מחית כהה שמזכירה טיט. אבל יש גם מתכונים אחרים: לפניכם החרוסת המסורתית של יהדות חברון והיא חמצמצה וטעימה מאוד, אפשר גם להגיש אותה כאחד הסלטים או הקינוח בארוחה.

עוגיות השקדים ללא גלוטן הן מעין ממתק מרוכז ומאוד טעים. ללא מוצרי חלב וללא גלוטן. את המתיקות מקבלים מכמות קטנה של דבש או סילאן שהם מהווים “תבלין” ולא “חומר גלם” דומינטי.

אני מאחלת לכם חג שמח!

שהחג יעבור באושר ושמחה, בקלילות ושתצליחו לעמוד ביעדים שלכם!

שלכם,

תמי.

הטבות מיוחדות

קורס דיגיטלי:
יסודות התזונה המבריאה

קורס מושקע ומעמיק הכולל סרטונים קצרים ומדוייקים עם מידע והנחיות,
ספר מתכונים ותפריטים - כל מה שצריך כדי לצאת לדרך עצמאית של תזונה מבריאה וטובה.

לשיעור ניסיון חינם לחצו כאן
לרכישה לחצו כאן

חוג בית \ הרצאה \ סדנת בישול

החל מהרצאות רציניות על תזונה מבריאה וכלה במופע סטנד-אפ קולינארי על אירוח וחברים. האורחים עליכם - התוכן עלי

השאירו פרטים ונדבר
לחצו כאן

הזמנת מרק עצמות

צירי עצמות מבקר, מעוף ושילוב של השניים

הכל נמכר בגדלים נוחים לשימוש יום-יומי.

איסוף עצמי מנתניה
או משלוח בתוספת מחיר

למידע נוסף והזמנות לחצו כאן

מבצע מיוחד
בעקבות המצב

הקורס שלי
"המדריך ליסודות התזונה המבריאה"
במחיר מיוחד

49 ש"ח בלבד!

המבצע לזמן מוגבל.

דילוג לתוכן