הבחירה הנכונה‎

תמי סירקיס

תמי סירקיס

מנטורית לתזונה מבריאה

שלום חברים,
בשבוע הבא נלך כולנו לקלפי ונבחר ביחד (ולחוד) את הגורל של כולנו. אני מאוד מקווה ששר/ת הבריאות הבא/ה ייקח לתשומת ליבו/ה את ה”צונמי” האמיתי שמאיים על החברה הישראלית שהוא תחלואה מטבולית, שגוררת אחריה ביחד ולחוד: סוכרת, מחלות לב וכלי דם, מחלות כלייה, פגיעה בכבד, דמנציה, השמנת יתר וחלק ממחלות הסרטן. ממש מפחיד.
 
מצד שני, לא מדובר בנבואות שחורות שהן בחזקת “גזרת גורל”. ממש לא! חשוב להבין ולדעת שיש לנו (כן! לך, לך ולכם) הכוח והאמצעים להאט, לעצור ואפילו להפוך על פניה את התחלואה המטבולית – והכל בעזרת שינויי תזונה. למה? כי תזונה גרועה הביאה אותנו לכאן ובעזרת תזונה טובה יותר נוכל גם לצאת.
 
הבעיה היא שאנחנו “רודפים” אחרי האמריקאים בקצב המפחיד שלהם של תחלואה והשמנת יתר. לפי פרסום של ה-OECD בשנת 2013 58% מהאוכלוסייה הבוגרת (מעל גיל 20) בארה”ב היו בעודף משקל והתחזית היא שעד 2020 כ-75% מהאוכלוסייה תהיה בעודף משקל. עודף המשקל, מעבר לצד האופנתי והאסטתי, משפיע על הבריאות האישית של מליוני אנשים ועל תקציבי הבריאות ברמה הלאומית במספרים אסטרונומיים.
 
נשאלת השאלה: “למה האמריקאים כל כך שמנים?” והתשובה קשורה בפירמידת המזון האמריקאית אשר נוצרה ב-1977, במשרד החקלאות האמריקאי. מטרתה הראשונה הייתה להגדיל את הצריכה של הדגנים והקטניות (חיטה, תירס, סויה וכו’) בשל עודפי ייצור. לכן, בבסיס פירמידת המזון ממליצים לצרוך 6-11 מנות של פחמימות מדי יום (כמות ענקית!!!).
 
בנוסף, כבר בזמן כתיבת ההנחיות הראשונות של הממשלה לציבור מה לאכול (כמה ולמה), נכנסו לפעולה כוחות שוק אדירים ושתדלנים של יצרני הסוכר, כדי להטות את ההנחיות לכיוון של “שומן זה האויב”. זאת, למרות שכבר אז היו תוצאות של מחקרים, שהראו שיש קשר ישיר וחזק בין צריכה מוגברת של סוכר לתחלואה לבבית. 
 
כך, הושפעו “בוני הפירמידה” משיקולים כלכליים (הון-שלטון-מזון) והציעו לאמריקאים – ולכל העולם בעקבותיהם – 50 שנה של תזונה ואורח חיים גרועים “דל שומן והרבה פחמימות”  – ללא שום גיבוי מדעי.
 
הבעיה הגדולה היא, שלמרות שהפירמידה הזאת כבר אינה מומלצת – היא עדיין לא מתה: עקרונות התזונה שלה מלווים את כולנו כאילו היו אמיתות – “תורת משה מסיני”. תשאלו אנשים ברחוב מה זה “אוכל בריא” ותשמעו תשובה סטנדרטית. גם הצעות התזונה של רופאים, אחיות ותזונאים, עדיין מבוססות על מידע גרוע זה. הפירמידה מכתיבה מה מגישים לחיילים בצבא, לחולים בבתי חולים, לילדים בבתי הספר ולזקנים בדיור מוגן… ובעיניי זה אסון. 
 
כולנו חלק מניסוי ענק שהתחרבן! 
 
אז אם אתם רוצים לקבל החלטה מושכלת לגבי התזונה והבריאות של עצמכם ושל בני הבית; אם אתם מסכימים להקשיב לחשיבה אחרת ולא ללכת אחרי העדר – אתם מוזמנים ליהנות מהקורס הדיגיטלי שהפקתי אשר מסביר לכם  – צעד אחרי צעד – מה כדאי להוסיף לתזונה וממה כדאי להיפרד.
 
הצעה מיוחדת: כדי שתרגישו שאני אתכם במסע הזה – ולא רק על המסך, אלא ממש אתכם יד ביד – אני מעניקה שיחת אימון טלפונית במתנה לכל מי שיקנה את הקורס ויראה אותו עד הסוף. 
 
אני מזמינה אתכם לצפות במקבץ מתוך הקורס שלי:
לפרטים נוספים והזמנת הקורס היכנסו לקישור הזה.

פריטטה פליאו

הפריטטה שלפניכם מתאימה להיות ארוחת ערב זריזה, מנה שאפשר לקחת קרה לעבודה – ומקסימום לחמם במיקרו במשרד, מנת אירוח קלה ליד המון ירקות וחמוצים או אפילו תוספת לארוחת בוקר של מי שהלך מוקדם לקלפי ורוצה לאכול משהו קטן לפני יום הכיף בים או בקניון…

הקישורים למתכונים לרשותכם כאן:

לקורס הדיגיטלי שלי
יסודות התזונה המבריאה
כבר נרשמתם?

זכרו, המפתח לשינוי בחיים הוא החלטה שפשוט לוקחים!

שיתוף

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב print

מוזמנים לעקוב

אני מעלה תוכן מעניין ומתכונים טעימים