fbpx
“תחושת בטן” לגבי תחושת הבטן שלנו
נכון, זה טיפה מוזר לחשוב על גופנו כ”מלון” ענק לחיידקים, אבל מסתבר שאנחנו בית למליוני ייצורים חיים, אשר חיים עלינו ובתוכנו. חלקם לטובתנו וחלקם פחות אבל ה”פרוביוטיקה” (הטובים) צריכים תחזוקה, ובתמורה הם שומרים עלינו מפני”הרעים” ועוזרים לנו לפרוח ולהתקיים. וואו!  די מדהים לא?
§
בשני האחרונות מתרבים המחקרים, שמוצאים, שלייצורים הקטנטנים האלה יש השפעה דרמטית עלינו – גוף ונפש. הנה שני נושאים בקצרה, שאני בטוחה שיעניינו אתכם:
 §
ממתיקים מלאכותיים – רע לחיידקים (ולנו)
לפני כשנה פרסמו ד”ר ערן אלינב מהמחלקה לאימונולוגיה במכון ויצמן ופרופ’ ערן סגל מהמחלקה למדעי המחשב ומתמטיקה שימושית, תוצאות מחקר מרתק, שמצא שממתיקים מלאכותיים עשויים להגביר את הנטייה לסוכרת. המחקר צוטט בכל העולם כפורץ דרך בבחינה של מערכת היחסים שיש לכל אחת ואחד מאיתנו עם אוכלוסיית חיידקי המעי שלנו. הם (החיידקים הטובים שבמעיים שלנו – הפרוביוטיקה) לא אוהבים ממתקים מלאכותיים ומגיבים להם כאילו היו סוכר אמיתי.  מסקנות המחקר הן: “ממצאי המחקר מעידים על כך, שצריכת ממתיקים מלאכותיים מביאה להתפתחות אותן הבעיות הבריאותיות, שהם נועדו למנוע מלכתחילה. ממצאים אלה מחייבים בחינה מחודשת של הצריכה המאסיבית והבלתי-מפוקחת של חומרים אלה”.
 §
המסקנה האישית שלי די ברורה. אני כבר כמה שנים לא נוגעת בממתיק מלאכותי ונזהרת לקרוא תוויות – כדי שלא ליפול בפח. אני מציעה לכם להשקיע בנושא מחשבה ולראות איפה הכי פשוט לכם לצמצם.
 §
מזון מותסס – טוב לחיידקים (ולנו)
השבוע, התפרסמו מאמרים בפורבס מגזין   ו-בניו-יורק טיימס מגזין אודות ההשפעה החיובית שיש לחיידקי המעי הטובים (פרוביוטיקה) שלנו על מצב רוחנו בכלל ועל הכימיה של המוח שלנו בפרט. המאמרים מצטטים מחקר, שיתפרסם בקיץ אודות קשר בין אכילת מיני מזונות מותססים (יוגורט, קפיר, כרוב כבוש, מלפפונים חמוצים, קמצ’י, מיסו וכד’) לבין הקלה במצבי חרדה חברתית. הנושא גדול והמחקרים בו מתרבים ומרתקים. השורה התחתונה היא, שטרם הצלחנו לפענח עד הסוף את ההשפעה האדירה של “דיירי המשנה” שבמעיים שלנו  – אבל נראה שמה שאנחנו אוכלים מאוד מעניין אותם, משפיע עליהם ובסיבוב – משפיע עלינו.
 §
המסקנה הפרקטית הראשונה של המחקר היא שכדאי להוסיף לתזונה היומית שלנו מנות של יוגורט ביו, ומיני ירקות בכבישה טבעית: מים, מלח, שמש וזמן. אני שולחת לכם מתכון להכנת מלפפונים כבושים בבית, בטעם של פעם וחמש דקות הכנה. בהמשך הקיץ אולי נתנסה ביחד בעוד מתכונים וסגנונות כבישה.
 §
מאחלת לכם סוף שבוע קריר וטעים
שלכם תמי

מלפפונים חמוצים נגד מצב רוח רע. תוצאות מחקר על אוכלוסיית חיידקי המעי
מלפפונים חמוצים נגד מצב רוח רע. תוצאות מחקר על אוכלוסיית חיידקי המעי

מבצע מיוחד
בעקבות המצב

הקורס שלי
"המדריך ליסודות התזונה המבריאה"
במחיר מיוחד

49 ש"ח בלבד!

המבצע לזמן מוגבל.

דילוג לתוכן