fbpx

שלום חברים,
“אני מכורה לסוכר ואין מצב שאני עוברת יום בלי זה” – ככה התחילה שיחת היכרות עם מתאמנת חדשה שלי. היא אמרה את זה בטון מקטר ומתפנק – כאילו כדי להוכיח לי (ולעצמה) שהיא מקרה אבוד ולהסביר לי (ולעצמה) למה היא ויתרה על המאבק עוד לפני שהיא התחילה. אהבתי את הכנות שלה ושהיא מסכימה לקורא למצב בשמו – התמכרות. אכן, הוצאת הסוכר מהתפריט היומי שלנו הוא הרבה יותר מפרידה – לרבים זאת בפירוש גמילה. האמת היא שכמו בתוכנית גמילה מסיגריות או מאלכוהול, יש בהתחלה שלבים, שאין מנוס לעבור אותם והם לא נעימים. האמת הגדולה עוד יותר – שממש חייבת להיאמר – היא שהגמילה משתלמת בלי ספק.

.

במסגרת הלימודים והחיפושים שלי אחרי תזונה בריאה חרשתי ספרים, אתרים ומאות מחקרים הקדשתי במצטבר אלפי שעות לימוד ואני אומרת לכם באחריות שאין אף דיאטה שממליצה לאכול כמויות גדולות של סוכר. אין. פשוט אין. כי סוכר – בכל צורותיו ושמותיו הרבים – מזיק לגוף.

.

הלימוד והמחקר העצמי רק חיזקו עבורי את ההבנה שהדבר הראשון שאני חייבת לעשות למען הבריאות שלי – זה להיגמל מסוכר. אני עשיתי את זה לבד וזה לא היה קל אבל הצלחתי. בלי להתכוון, הצלחתי גם לסחוף איתי משפחה וחברים. לכן, אני חושבת, קל לי ללוות באופן מקצועי מי שעובר מסלול דומה. מאז גם סיימתי לימודי אימון בריאות ובתור מאמנת בריאות מוסמכת – יש לי יותר כלים ללוות שינוי ולעזור למתאמנים להגיע למטרה שלהם.

.

בשלב הראשון של אימון הבריאות אני מבררת יחד עם המתאמנים שלי איזה מין טיפוס הם? האם הם אוהבים לקפוץ למים העמוקים מהמקפצה –  או מעדיפים להכניס רק אצבע ולראות איך המים? האם הם אוהבים ללמוד את הנושא לעומק (“חרשנים” כמוני?) או מעדיפים שיגידו להם מה לעשות.  – כל אחת ואחד שונים ולכן לכל אחת ואחד אני מתאימה צורת עבודה אישית.

.

אתם מוזמנים לבדוק את עצמכם ולספר לי מה משפיע עליכם יותר – איזה טיעון יעזור לכם לקחת את עצמכם בידיים ולעשות שינוי היום!?

.

1. סוכר גורם להתמכרות לסוכר שגורם להתמכרות לסוכר שגורם …

סוכר גורם לשיחרור דופמין (מוליך עצבי במוח), שאחראי על תחושת העונג והסיפוק. כמו בכל התמכרות – עם השנים ככול שאנחנו צורכים יותר אנחנו גם צריכים יותר ויותר סוכר כדי להגיע לאותה רמת “היי” ועונג. שימו לב מה קורה לכם – לעתים הגירוי והחשק לאכול אוכל מתוק הרבה יותר חזק מהסיפוק והעונג שיש אחרי שאוכלים. גרוע מכך – ה”קראש” – ההתרסקות של אחרי מגיעה מאוד מהר והיא כואבת – חשים עייפות, עצב וריקנות.

.

שלב הגמילה הראשון הוא הקשה ביותר – אז הדחף הביוכימי במוח הכי חזק ותחושת האומללות אדירה. החדשות הטובות הן שכעבור כמה ימים הדחף נרגע ואיתו נרגעת רכבת הרים של עליות והתרסקויות. תהליך ההחלמה נכנס להילוך טוב ותחושות הרעב נעשית פחות סוערת ורגשית.

.

2. סוכר מגדיל סיכוי לחלות בסוכרת סוג 2.

הלבלב שלנו מייצר הורמון נפלא בשם אינסולין שתפקידו לאחסן גלוקוז בתאים ולפנות אותו מהדם. מי שחולה בסוכרת סוג 1 (סוכרת נעורים) הוא מי שהלבלב שלו הפסיק לייצר אינסולין והוא חייב לקבל זריקות אינסולין מדי יום כדי לאזן את רמות הגלוקוז בדם.

.

החולים בסוכרת סוג 2 הם מי שנמצאים במצב בו נוצרה “עמידות” לאינסולין והלבלב נאלץ לייצר יותר ויותר אינסולין כדי לפנות אותה כמות גלוקוז מהדם. בדומה למי ששמיעתו נפגמת והוא מגביר את הרדיו עוד ועוד כדי לשמוע. עודף האינסולין בדם מזיק לתפקוד התקין של איברים והורמונים רבים אחרים וגורר השמנת יתר ותחלואה פנימית.

.

כל הפחתה בכמות הסוכרים שאנו אוכלים מורידה מהעומס על הלבלב. כל שינוי – אפילו הקטן ביותר הוא טוב ותורם לאורך זמן לבריאות טובה יותר. חשוב להבין שכל פחמימה שאנו אוכלים  – גם לחם  מחמצת כוסימין מלא אורגני, מתפרקת במערכת העיכול לסוכרים. אפשר להתווכח אם הפירוק הוא איטי או מהיר אבל השורה התחתונה זהה.

.

3. סוכר גורם לצבירת שומן סביב הכבד.

פרוקטוז הוא אחד המרכיבים של ה”סוכר” ותוסף מקובל במזון מתועש. הפרוקטוז מגיע לכבד שלנו ושם הופך לשומן, שמצטבר בחלל הבטן ומשפיע לרעה על בריאות הכבד ותפקודו. רק מאז שנות ה-80′ חלה עלייה ניכרת במחלות כבד אשר מיוחסות באופן ישיר לעלייה בחדה בצריכה פרוקטוז. הדרך הטובה ביותר למנוע מחלות כבד היא הפחתה דרסטית בצריכת פרוקטוז.

.

בשלב ראשון – נסו להפסיק לשתות סוכרים. בכל המשקאות המתוקים והמוגזים יש כמויות אדירות של סוכר בכלל ופרוקטוז בפרט. עוברים לשתות מים, סודה, קפה, תה וחליטות – ללא תוספת סוכר ומיד מקלים על הכבד ועוצרים את המשך הנזק (על משקאות דיאט עם ממתיקים מלאכותיים נדבר בהזדמנות אחרת).

.

נו? איזה מין טיפוס אתם? מה  ההסבר ש”עשה לכם את זה”? מה יגרום לכם היום – לאכול טיפה אחרת? האם אתם יכולים לצאת למסע הזה לבד או שאולי אני יכולה לעזור?

.

אימון בריאות אישי זאת הדרך הקלה לצאת יחד איתי למסע קשה. בשיחות האימון נלמד מה הן המוטיבציות האישיות שלכם – מה “עושה לכם את זה?” כי רק שינוי במחשבות יגרור שינוי בפעולות ולהגברת הביטחון העצמי והעמידות בפני פיתויים.  אפשר לעשות זאת לבד – נכון – אבל אימון הבריאות מציע זינוק ושיטה מסודרת וברורה.

.

גם אם אתם לא בוחרים בתזונה בסגנון פליאו, אימון הבריאות יכול לשפר את איכות חייכם.

רוצים גם? לחצו כאן

שלכם,

תמי

מבצע מיוחד
בעקבות המצב

הקורס שלי
"המדריך ליסודות התזונה המבריאה"
במחיר מיוחד

49 ש"ח בלבד!

המבצע לזמן מוגבל.

דילוג לתוכן