קולולולולול! מזל טוב‎

קולולולולול! מזל טוב‎!

תמי סירקיס

תמי סירקיס

מנטורית לתזונה מבריאה

תגידו לכמה חתונות אתם מוזמנים הקיץ?

לצערי עבור חלק מאיתנו חתונה היא "מכה" רצינית בכל מה שקשור לשמירה על אורח חיים בריא, לכן, אני רוצה לחלוק אתכם חלק מהטיפים שאני נותנת למטופלים ומשתתפי קבוצות התמיכה שלי כשאני נשאלת על הנושא.

1. לא להגיע מורעבים!
אני יודעת… אתם הולכים לשלם סכום יפה כמתנה ואתם רוצים ל"תפור" את המזנון קדימה ואחורה. יופי. מובן לחלוטין, ובכל זאת… ככול שמגיעים יותר רעבים כוח הרצון נשחק ואתם תמצאו את עצמכם מתמלאים על שטויות מאוד מהר. אם אתם יודעים שאתם מוזמנים לחתונה שמתחילה ב19:30-20:00 תקפידו לאכול ארוחה קלה 3-4שעות לפני.

2. להגיע לקבלת הפנים לפני החופה.
בשנים האחרונות האוכל בחתונה מגיע בשתי פעימות עיקריות: לפני החופה במה שנקרא "קבלת הפנים" ואחרי החופה ארוחת ערב בישיבה (בהגשה או ממזנון). מניסיוני האישי דווקא ב"קבלת הפנים" – שמאופיין בעמדות של הגשת מנות קטנות – דווקא שם אפשר לשלוט בחכמה על מה אוכלים וכמה. אני מציעה להתמקד בעמדות בהן מחלקים מנות בשר קטנות: בשר צלוי, קבבונים, שיפודים וכו. לראות אם יש עמדת דגים שווים וכמובן עמדת הסלטים. להתרחק לחלוטין מהעמדות בהם מכינים פיתות / פיצות ושאר מיני מאפה וכמובן לשתות הרבה מים וסודה.

3. לא בניגוב ולא בסיבוב – ב"מיזלוג"
ליד השולחן, בשלב הסלטים השתמשו במזלג ולא בפיתה או בלחמניה. אם בכלל אתם בוחרים לאכול את החומוס, מטבוחה, ושאר הסלטים המבושלים, עמוסי שמן קנולה, מיונז וטחינה תוותרו לעצמכם על הלחם הוא ממש מיותר. מצד שני – אם יש סלטים טריים של ירקות עם רוטב קליל של שמן זית ומיץ לימון הקפידו להשתלט על הקערה ולבקש שיביאו לשולחן עוד לאחרים.

4. להיות בררנים בארוחה (רבע עוף או בורקס?!)
סביר להניח שאתם מגיעים לארוחה עצמה, אחרי החופה כבר די שבעים ורגועים מאוד. בשלב הזה אני מציעה לכם להתנהג כמו הדודה המפונקת שלכם – ולעקם את האף בעדינות על הכל… אתם לא חייבים לגמור יפה מהצלחת ולמלצר ממש לא מזיז אם אתם מבקשים שיפנה צלחת כמעט מלאה. באופן עקרוני הימנעו מהמנות המוגשות במעטפת בצק (סיגארים, אג-רולס, אמפנדס, בורקס וכו וכו…). תמיד להעדיף נתח שלם ולא משהו שעשוי מבשר טחון. ואם משהו לא טעים – תוותרו (תקשיבו לתחושת הבטן שלכם!).

5. לצאת לסיבוב באמצע האוכל
ברוב החתנות הדי.ג'יי ירים את כל הקהל לריקודים סוערים בין המנות. אם אתם חובבי הז'אנר – סחטיין לכו לירקוד ולשרוף קצת קלוריות. אם אתם לא רוקדים, אני ממליצה בחום לקום מהשולחן ולהסתובב, לחפש מכרים ובני משפחה להצטלם איתם ולנסות (דגש על "לנסות" – בגלל הרעש) לדבר איתם. לחילופין אפשר לחפש קצת שקט (לבד בחושך) מחוץ לאולם. לרוב, אחרי טיול של 20 דקות אתם כבר ממש לא רעבים.

6. מתוקים – לא חייבים
אני מוצאת שדווקא מאוד קל לי לוותר על מתוקים בחתונות בעיקר בגלל סלידתי מכל מיני "קצפת פרווה" וכד'. לא משנה כמה זה צבעוני או יפה – אני לא מכניסה את התחליפים האלה לפה ולגוף שלי. גם על עוגות ועוגיות ויתרתי מזמן (ואני מקווה שגם אתם!). אם בכלל, אני מציעה להתמקד בפירות טריים וגם אותם לבחור בזהירות ולאכול במתינות. בינינו, קפה שחור קטן או תה ללא סוכר יכול להיות הסיום השמח של האירוע.

7. אלכוהול
רובנו שותים קצת בחתונות וזה מקובל ומשמח. בכל מקרה כדאי להימנע מהפרזה ולא להגיע לשכרון חושים שמעורר בחילה והקאה. מביני עניין ממליצים לא לערבב את סוגי השתיה ולהקפיד על אותו משקה במשך כל הערב ואני מציעה לשתות כוס מים אחת מייד כנגד כל מנת אלכהול כדי שלא להגיע לשכרות מגעילה.
התנהלות נכונה בחתונות, חופשות, ארוחות משפחתיתו וכו' – זה רק חלק מהנושאים עליהם אנחנו מדברים באימונים אישיים וקבוצתיים רוצים לשמוע עוד?

אתם מוזמנים להשאיר פרטים כאן ואני אחזור אליכם לשיחה קצרה.

השבוע שוב הופעתי ברשת – ערוץ 13 והפעם התפנקנו עם דברים מתוקים על בסיס שוקולד.

הכנתי יחד עם אלעד זוהר ונועה רוזין פרלינים בסגנון ריסס ואת הבראוניז ללא קמח שאת המתכון נתתי פה לפני שבוע. אשמח לשמוע מכם משוב ותגובות! 

הקטע לפניכם:

הקישורים למתכונים לרשותכם כאן:

שיתוף

מוזמנים לעקוב

אני מעלה תוכן מעניין ומתכונים טעימים