fbpx

מה עושים כשהפחד משתק?‎

תמי סירקיס

תמי סירקיס

מנטורית לתזונה מבריאה

שלום חברים,
השבוע שוחחתי עם לקוחה חדשה שסיפרה לי שכבר כמה חודשים היא מתלבטת אם לפנות אלי. היא מרגישה "בשלה" למעבר לתזונה המבריאה ויודעת שהיא רוצה לעבוד איתי כבר חודשים רבים, אבל משום מה היססה לעשות את הצעד הראשון.

מאוד הערכתי את הכנות והפתיחות והמשכנו לדבר על נושאים אחרים בחיים שלה אשר נזרקים הצידה בשל דחיינות או חששות. הפגישה הראשונה שלנו הוקדשה למחשבות ולאמונות אשר מגבילות ומובילות אותה בהתנהגות וברגשות היום-יומיות שלה. החל מהאמונה ש"חייבים לאכול הרבה פחמימות כי זה מה שהמוח צריך" דרך "שומן משמין וגורם למחלות לב" וכלה ב"עם הגנטיקה שלי אי אפשר להילחם – נגזר גורלי לחלות בסוכרת כמו אמא שלי…"

התשובה הקצרה היא שכל שלוש האמונות האלה פשוט אינן נכונות.

  • לא חייבים לאכול "הרבה" פחמימות – גם כשאתם חושבים שאתם אוכלים מעט פחמימות – אתם אוכלים די הרבה…
  • שומן לא משמין – הוא משביע ותכלס קשה לאכול ממנו כמויות גדולות. דווקא תזונה עתירת סוכרים, שגוררת תנגודת אינסולין, מזיקה יותר לבריאות הלב וכלי הדם.
  • גם אם יש נטייה גנטית לחלות בסוכרת סוג 2 – אפשר להאט ולצמצם את המחלה בעזרת תזונה נכונה ופעילות גופנית.
 

בניגוד לשיחות אצל רופא או תזונאית, שבדרך כלל מחלקים לנו הנחיות והוראות העבודה איתי כמאמנת בריאות כוללת הרבה דיבורים על אמונות, מחשבות, דאגות ופעולות.

כפי שאתם רואים בסקיצה של מעגלי הדאגה, ההשפעה והפעולה: יש המון דברים שמדאיגים אותנו וזוללים אנרגיה באופן קבוע (הביטחון האישי בדרכים, מלחמות הסחר בין ארה"ב לסין והגירעון האקטוארי של המוסד לביטוח לאומי…). לא על הכל יש לנו שליטה וצריך ללמוד לפתח אדישות לנושאים שאין לנו עליהם השפעה.

אבל בתוך רשימות הדאגות שלנו יש כמה נושאים שיש לנו עליהם שליטה והשפעה – ובהם אפשר לטפל ולפעול כדי שלא ידאיגו אותנו, אלא שנדע שיש לנו מה לעשות באופן פרו-אקטיבי. בשיחות אימון אנו שואפים להכניס למעגל הפעולה – המעגל הפנימי ביותר – את הדברים המדאיגים, שעליהם יש לנו שליטה ואנו רוצים לעשות בהם שינוי כמו ההחלטה על התזונה שלנו: מה נאכל ומה נפסיק לאכול כדי להבריא את עצמנו? איך ננהל את החיים שלנו באופן אקטיבי בחתירה לאיכות חיים טובה, תוך פרידה מהתמכרויות וממחשבות מרעילות.

"סבבה תמי…" אתם אומרים לי "יש לי רשימה של כמה נושאים לפעולה – אבל איך יוצאים לדרך? ואיך שומרים על ההרגל?" טוב ששאלתם!

המתכון ליצירת הרגלים חדשים וטובים הוא שילוב של שלושה מרכיבים:

רצון – צריך לרצות לצאת לדרך. פסיביות מכבה כל יוזמה והססנות מסרסת כל פעולה. אם לא באמת רוצים חבל על הזמן של כולנו (גם שלי – כי אני מושקעת בכל לקוח שלי)

ידע – מה לעשות? למה לעשות? כמה? מתי? ועוד ועוד שאלות שיש עליהן תשובות טובות – אם רק מסכימים ללמוד ולהקשיב.

מיומנות – תכלס'- ללמוד "איך" לעשות: מה סדר הפעולות הנכון? מה להפסיק לאכול, מה להמעיט באכילה, מה להתחיל לאכול? איך מתארגנים בבוקר, בערב, בצהריים, בנסיעה לחו"ל ביציאה לאירוע …?

נכון, הרגלים חדשים לא נבנים בקלות ויש נסיגות; זה לא קורה ביום אחד – אבל כשזה מתחיל "ללכת" זה "רץ" והתחושה המופלאה של שליטה על מה, מתי, כמה ולמה אני אוכל היא אדירה. וכשרואים ומרגישים תוצאות ישירות לפעולות זאת חוויה נפלאה (כמעט רציתי להגיד "ממכרת").

בעוד כמה ימים המבצע של 1 פלוס 1 על הקורס הדיגיטלי שלי יסתיים – יהיה לי מאוד לא נעים לסרב לתת לכם את ההטבה – רק בגלל שאיחרתם לבקש אותה.

האם אתם כבר בשלים? האם ההיסוסים, המחשבות השליליות והדחיינות כבר מיצו את עצמם ואתם מעניקים לעצמכם שי של בריאות ופרידה מ(חלק) מהדאגות שלכם? אם כן- כנסו כבר עכשיו ללינק ותנו לעצמכם מתנה ל"חג האהבה"!

דג בנוסח מיורקה (אפוי ביין, צימוקים וצנוברים)

בהמשך למתכונים הקייצים שלנו מכל העולם – אני מביאה לכם מתכון נפלא של ארוחה שלמה בתבנית אחת: דג בנוסח מיורקה. ההכנה קלה ומהירה וכפי שתראו בסרטון אפשר לגוון לפי מה שיש לכם בבית (אני כבר שנים מכינה את המתכון על בטטות ולא תפוחי אדמה). ספרו לי איך יצא לכם!
(כן.. נו… דג אפוי עם ירקות, צנוברים, צימוקים ויין. כן .כן… דג עם צימוקים.)

הקישורים למתכונים לרשותכם כאן:

לקורס הדיגיטלי שלי
יסודות התזונה המבריאה
כבר נרשמתם?

זכרו, המפתח לשינוי בחיים הוא החלטה שפשוט לוקחים!

שיתוף

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב print

מוזמנים לעקוב

אני מעלה תוכן מעניין ומתכונים טעימים

קיץ חם!!!
1+1
על הקורס הדיגיטלי

בתוקף עד 31.8
קנו את הקורס ותקבלו שם משתמש נוסף עלינו!

דילוג לתוכן