חמאה בריאה יותר משמן קנולה‎

חמאה בריאה יותר משמן קנולה‎

תמי סירקיס

תמי סירקיס

מנטורית לתזונה מבריאה

שלום חברים, 
השבוע בפינה שלי בתוכנית פותחים יום ברשת 13, נתתי חנינה לשומן רווי ולכן הדגמתי הכנה של שלושה מתכונים עם חמאה: סלמון מטוגן בחמאת תבלינים; שומר ופלפלים מאודים עם חמאה ואפונה ירוקה בחמאה ונענע. כל המתכונים מצורפים בהמשך המייל, כולל קטע וידיאו מהתהוכנית. 
 
"לישראלים יותר קל לוותר על הפחמימות מאשר לאכול עוד שומנים. וחבל." 
 
זאת אחת המסקנות הברורות שיש לי בעבודה עם עשרות מתאמנים פרטיים, שבאים אלי לעשות ליווי "אחד על אחת" לשינוי בתזונה וגם ממאות האנשים אותם הדרכתי בקבוצות תמיכה פרונטליות ודיגיטליות. כיוון שאני מסבירה באריכות את ההשפעה הרעה שיש לסוכר בפרט ופחמימות בכלל על משק האינסולין בגוף; וכיוון שאני מראה איך רמות גבוהות של אינסולין מחזיקות אותנו רעבים (לפחמימות) ומונעות מהגוף לשרוף שומנים – אני חושבת שאני מצליחה לשכנע מדוע כדאי להיפרד מה"לבן הלבן הזה".
נכון, הוויתור על הפחמימות מלווה בהתחלה בעוגמת נפש, סימני גמילה, קריז ועצבות. אבל, תוך ימים בודדים הערגה לפחמימות ולמתוקים מתמתנת ותחושה נעימה של רוגע מציפה את הגוף ואת הנשמה. אז לרוב, גם מתחילה הירדה במשקל ובמדדי הסוכר (למי שמודד) והתגובה היא קוקטייל של הפתעה, שמחה ופליאה.
 
מצד שני, כשאני מציעה להחליף את הפחמימות באכילה של יותר שומנים ודווקא כאלה שהיו מוקצים כמו חמאה, שמנת, גבינה צהובה, בשר, ביצים, דגים ועוף (עם העור!) – המתאמנים נכנסים ל"בלק". זה לא מפתיע כי כולם בוגרי שנים של שטיפת מוח כמה שומן רווי הוא "רעל"; "סותם עורקים" ו"מאיץ תחלואה". 
 
החדשות הטובות הן שבשנים האחרונות מתרבים המחקרים, שמוכיחים בדיוק ההפך. החדשות הרעות הן, שעם אמונות ישנות קשה מאוד להתווכח ובודדים הם הרופאים והמדענים שיפיצו את הבשורה. 
Higher saturated fat intake was associated with lower risk of stroke
צריכת שומן רווי גבוהה יותר נמצאה קשורה לסיכון נמוך יותר לשבץ
 
מחקר PURE – פורסם במגזין היוקרתי THE LANCET ובו תיאור מחקר אדיר מימדים, שבדק את הקשר בין תזונה לבין תמותה בכלל ותחלואה לבבית בפרט. המחקר כלל יותר מ-135,000 איש, ב-18 מדינות במעקב של עשר שנים 2003-2013. ממצאי המחקר הכו גלים בכל מערכות הבריאות בעולם כי נמצא שיש קשר חזק בין תזונה עתירת פחמימות לבין תמותה בכלל ותחלואה לבבית בפרט; מאידך נמצא שיש קשר בין תזונה עתירת שומנים רווים לתחלואה לבבית נמוכה יותר. בדיוק ההפך ממה שמפחידים אותנו כל השנים.
 סיכום המחקר הענק הזה קובע כך:
 
High carbohydrate intake was associated with higher risk of total mortality, whereas total fat and individual types of fat were related to lower total mortality. Total fat and types of fat were not associated with cardiovascular disease, myocardial infarction, or cardiovascular disease mortality, whereas saturated fat had an inverse association with stroke.
 
 Global dietary guidelines should be reconsidered in light of these findings
 
 
 צריכת פחמימות גבוהה נמצאה קשורה בסיכון גבוה יותר לתמותה כוללת, בעוד שצריכת שומן כוללת וצריכת סוגי שומנים קשורים לתמותה כוללת נמוכה יותר. סה"כ השומן וסוגי השומן לא היו קשורים למחלות לב וכלי דם, אוטם שריר הלב או תמותה ממחלות לב וכלי דם, בעוד ששומן רווי היה בעל קשר הפוך לשבץ. 
 
יש לבחון מחדש את ההנחיות העולמיות בתחום התזונה לאור הממצאים.
  • אם אתם רוצים ללמוד עוד על תזונה מבריאה, שהיא בעיקרה תזונה דלת פחמימות ועשירה בשומנים רווים טובים; 
  • אם גם לכם מגיע אורח חיים, שתורם לירידה ניכרת ברמות הסוכר בדם, במדדים כמו A1C; טריגליצרדים; צמצום היקפים וירידה במשקל עודף; 
  • אם גם לכם נמאס להיות רעבים ומסכנים בכל ארוחה – 
אז אתם מוזמנים לצאת מהקופסא ולהיכנס לקורס הדיגיטלי שלי. 

 "היסודות לתזונה המבריאה". המדריך שייקח אתכם ביד – צעד אחר צעד כל הדרך עד למטרה שלכם. 

בעזרת המדריך תוכלו לצאת לדרך כבר היום: ממצב של עודף משקל, טרום סוכרת ואפילו סוכרת סוג2 לחיים דלי פחמימות. תוך ימים ושבועות בודדים תחושו את ההבדל ותראו תוצאות אמיתיות בירידה במשקל, בהיקפים ובבדיקות הדם שלכם. ללא טיפול תרופתי – רק בעזרת המזון הנכון!

בזמנכם הפרטי – אתם מוזמנים לשמוע את כל השיעורים המוקלטים בקורס שלי ברצף ולקבל מידע מסודר על ה"למה" ו"איך" כדאי לעבור לתזונה דלת פחמימות. הקורס כולל שיעורים מוקלטים; חוברות הסבר; מתכונים; רשימת קניות מיוחדת ולינקים להרצאות של אחרים כדי להרחיב את הידע שלכם.

השבוע בפינה שלי בפותחים יום רשת 13 הכנתי ארוחת צהריים  טעימה, מהירת הכנה ומאוד-מאוד טעימה ומבריאה:  סלמון מטוגן בחמאת תבלינים; שומר ופלפלים מאודים עם חמאה ואפונה ירוקה בחמאה ונענע. 

הקישור למתכון לרשותכם כאן:

לקורס הדיגיטלי שלי
יסודות התזונה המבריאה
כבר נרשמתם?

זכרו, המפתח לשינוי בחיים הוא החלטה שפשוט לוקחים!

שיתוף

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב print

מוזמנים לעקוב

אני מעלה תוכן מעניין ומתכונים טעימים