חגיגות של סוף החגים!‎

תמי סירקיס

תמי סירקיס

מנטורית לתזונה מבריאה

שלום חברים,
החגים מאחורינו וכולנו נבהלים משני מספרים: ה"אובר-דרפט" וה"אובר-וויט" ו – כן, כן… היתרות בבנק שצללו והמשקל שטיפס. החודש הזה כולנו מבטיחים לעצמנו לתקן את דרכינו: להפסיק להוציא כסף, לעשות המון ספורט ולפצוח בדיאטת גבינה רזה ופריכיות אורז. תכלס, עם חסכנות ופעילות גופנית קשה לי להתווכח אבל עם פריכיות וגבינה רזה יש לי בעיה גדולה. 
 
פריכיות אורז וגבינה רזה אולי נראים במבט ראשון דלי קלוריות כי הם דלי שומן אבל הם "סוס טרויאני" של פחמימות ריקות. מסתבר שגם פחמימה מבאסת היא פחמימה וכשמעמיסים על המערכת שלנו הרבה פחמימות – הן עושות אותנו רעבים ועצבניים. יום, שמתחיל בסגפנות וכוונה כנה להפעיל המון כוח רצון והתאפקות, יתברר מהר מאוד כיום שבו נחוש דווקא רעב חזק ודחף קבוע לאכול עוד ועוד פחמימות (תקשיבו לקול כירסומים של כל המזכירות במשרדים השבוע…). גם ה"סלט הגדול", שמכיל רק עלים יימלא לנו (אולי!) לחצי שעה את הקיבה אבל אח"כ נחווה רעב ועצבנות.  
 
"אז מה את מציעה?" אתם בוודאי שואלים – "או! טוב ששאלתם…" אני עונה. לפני שאתם משנים את כל אורחות החיים שלכם בואו נעשה ניסוי קטן של שינוי ארוחת הבוקר (רק אותה בשלב ראשון). קחו לכם שבוע, שבו תאכלו בארוחת הבוקר שלכם חביתה נחמדה מטוגנת על חמאה או שמן זית, חצי אבוקדו, כמה קוביות גבינה שמנה – אבל בלי לחם, בלי דגני בוקר וכמובן בלי פריכיות וגבינה רזה. תאכלו בכיף ותגיעו לשובע. עכשיו, תשימו לב מתי בפעם הבאה במשך היום אתם שוב רעבים? יפתיע אתכם לגלות שיחלפו כמה שעות טובות לפני ששוב תחשבו על אוכל ולפני ש"יתחשק" לכם משהו לנשנש. אם תשאלו אותי, גם בארוחת הצהריים היה נחמד לצמצם פחמימות, אבל, היי, "רומא לא נבנתה ביום" ופוסט אחד שלי לא ישנה לכם את החיים. 
 
אתם מוזמנים להעלות לפייסבוק צילום של צלחת ארוחת הבוקר שלכם [ תייגו אותי כמובן "Tami Sirkis" ] כדי לקבל ממני משוב והצעות לתיקון. אני אשתף בדף שלי חלק מהתמונות עם קרדיט לכם כמובן. ספרו לי בעוד שבוע איך אתם מרגישים ועד כמה הייתם רעבים במהלך התקופה. אם תרגישו שזה לא עזר לכם בכלל – תוכלו תמיד לחזור לכרסם פריכיות…
כדי שתראו שלאכול "דל פחמימה" זה הדבר הכי נחמד שיש – הנה לפניכם שני מתכונים מפנקים ומתוקים אשר "יסגרו לכם את הפינה" של קינוח ואיתם תוכלו לחגוג את התזונה החדשה שלכם!  
 
השבוע, בפינה שלי בתוכנית פותחים יום ברשת 13 – הכנתי באולפן את הגירסה הכי קלילה של מוס שוקולד מריר שמכילה רק שניים (וחצי ) חומרים ומבטיחה להיות להיט גם בקרב מי שבכלל לא מתעניין בתזונה דלת פחמימות.

בנוסף, הדגמתי בשידור גם הכנה של עוגת גבינה עשירה מאוד ללא קמח (וכמובן ללא גלוטן) בכלל. עוגה בלי ממתיקים מלאכותיים ועם מעט מאוד סוכר.

הקישורים למתכונים לרשותכם כאן:

שיתוף

מוזמנים לעקוב

אני מעלה תוכן מעניין ומתכונים טעימים

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן