fbpx

ומה אם לרדת במשקל זה לא כל-כך חשוב?‎

תמי סירקיס

תמי סירקיס

מנטורית לתזונה מבריאה

שלום חברים,
לפעמים, לקוחות שלי, שנמצאים בתהליך של אימון בריאות, מתלוננים על כך שאינם יורדים במשקל בקצב ובכמות הקילוגרמים שהם קיוו להם. שלא נתבלבל – הם אוכלים אוכל טעים ומשביע; מרגישים נפלא; ירדו כמה קילוגרמים טובים והצטמצמו להם ההיקפים באיזור הבטן, הבגדים רופפים, בדיקות הדם משתפרות (ועוד כל מיני דברים נפלאים) – דברים שבתחילת התהליך היו חותמים עליהם בשמחה. אבל, ככול שמתקדמים בתהליך, נוצרת הפנטזיה על “אבקת הפיות” שבפוףףףף תחזיר אותם במנהרת הזמן לגיל 20 – וזה, לצערי, לא קורה…

בשלב זה בשיחות אימון הבריאות אנחנו חוזרים ל”רשימת הקיטורים“, שכתבנו ביחד במפגש הראשון שלנו ו…הפלא ופלא – כל מיני קיטורים כמו: נפיחות וגזים, עצירות, חשקים בלתי נשלטים, עייפות וכבדות, תסכול, חוסר חשק מיני, כאבי מפרקים, מצב רוח ירוד, שינה גרועה וכו’ וכו’ – שהיו למטופל ביום-יום, רק לפני מספר שבועות בתחילת התהליך, השתפרו במהלך הזמן וכמעט שלא שמנו לב.

למה אני מספרת לכם את כל זה? ראשית כדי לחגוג את העובדה שאנשים מתרגלים לטוב מאוד מהר: ומה שפעם הציק והפריע נשכח כשהוא מסתדר.

שנית כדי לספר לכם על מחקר חדש שמצא שגם ללא ירידה במשקל המעבר לתזונה דלת פחמימות משפרת מאוד ממדים ב”תסמונת המטבולית“. מה שאומר שהאנשים מבריאים גם אם הם לא יורדים במשקל. למי שלא מכיר את המושג “תסמונת מטבולית” הנה לינק למאמר שלי בנושא מלפני שבוע.

אז על מה הריגוש? מחקר חדש, שפורסם לפני חודש טוען כי תזונה דלת פחמימות עשויה להועיל לאנשים עם תסמונת מטבולית, שנמצאים בסיכון לפתח סוכרת מסוג 2 ומחלות לב – גם אם הם לא יורדים משקל.

המחקר התקיים באוניבסיטת אוהיו ומטרתו הייתה לבדוק מה קורה למדדים של מי שמוגדרים בעלי תסמונת מטבולית בעת המעבר לתזונה דלת פחמימות, אבל תוך כדי ניטרול הירידה במשקל.

למה? כי הטענה הרווחת בקשר לתזונה דלת פחמימות היא שהתזונה גורמת לירידה במשקל ושהירידה במשקל משפרת את המדדים של התסמונת המטבולית. המחקר הזה מראה שגם ללא הירידה במשקל יש שיפור במדדים של לחץ דם, רמות סוכר, HDL וטריגליצרידים.

במעבר לתזונה דלת פחמימות עם הקפדה על אכילה רק בזמן רעב, פעילות גופנית (אפילו רק) מתונה ושמירה על לפחות 12 שעות הפוגת אכילה – יש ירידה טבעית וקלה במשקל.

במחקר זה נעשה מאמץ למנוע מהמטופלים עם התסמונת לרדת במשקל כדי לראות אם יחלו שיפורים ביתר המדדים, כתוצה מהמעבר לזתונה דלת פחמימות. המסקנות מדהימות:

הם מצאו כי יותר ממחצית ממשתתפי המחקר כבר לא עמדו בקריטריונים לתסמונת מטבולית (כלומר הבריאו) לאחר תזונה דלת פחמימות בת חודש, יחד עם זאת שלא ירדו במשקל.
לקריאת המאמר כולו לחצו כאן.

ואם נחזור לשיחת העידוד שאני עושה עם לקוחה שרוצה לראות “תוצאות” – אבל ה”תוצאות” היחידות שמעניינות אותה זה המשקל שלה בקילוגרמים – אני מגייסת לטובתנו את כל הקיטורים הראשונים, הבגדים הרופפים ואת יתר מדדי התסמונת המטבולית כדי לעודד אותה להמשיך ולשמור על הבריאות שלה, גם אם חלה עצירה קלה בירידה במשקל.

מסקרן אתכם איך זה לקבל אימון בריאות אישי איתי? רוצים להתנסות בחוויה משנת חיים? אתם מוזמנים לשוחח איתי ונתאם לנו פגישה.

ובינתיים, אם אתם כבר לא ירוצים לחכות ומבקשים לצאת עוד היום לשפר את מדדי הבריאותת שלכם ולצאת ממעגל ההתמכרות לסוכרים ופחמימות (שזה בעצם אותו הדבר) – תשמחו לשמוע שיש מבצע על הקורס הדיגיטלי שלי 1 פלוס1 על כל רכישה תקבלו עוד שם משתמש וסיסמא כדי שתוכלו לעשות את הקורס ביחד עם חברה או בן משפחה. לפרטים נוספים  לחץ כאן.

שימו לב: המידע הניתן כאן מהווה חומר למחשבה ואינו מהווה ייעוץ רפואי בשום פנים ואופן. כאן, כמו בכל מצב שקשור לבריאות או התמודדות עם אתגרים בריאותיים מומלץ להתייעץ עם הרופא.

סלט חלומי

גבינת חלומי היא אחת הסמלים של קפריסין – וכל מי שחזר מחופשה באי השכן שלנו חוזר עם “טעם של עוד”.
סלט חלומי הוא ממש “ארוחה שלמה בקערה”. השילוב של הירקות הטריים הצוננים, עם רוטב טעים על בסיס מיץ לימון ושמן זית ומעל חתיכות של גבינת חלומי מטוגנת חמה – פשוט נפלא!

הקישור למתכון לרשותכם כאן:

לקורס הדיגיטלי שלי
יסודות התזונה המבריאה
כבר נרשמתם?

זכרו, המפתח לשינוי בחיים הוא החלטה שפשוט לוקחים!

שיתוף

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב print

מוזמנים לעקוב

אני מעלה תוכן מעניין ומתכונים טעימים

מבצע סוכות!

הקורס שלי
"המדריך ליסודות התזונה המבריאה"
במחיר מיוחד

399 ש"ח בלבד!

בתוקף עד צאת החג!

דילוג לתוכן