fbpx

המייל לפני שבוע "שבר" שיאי תגובות‎

תמי סירקיס

תמי סירקיס

מנטורית לתזונה מבריאה

שלום חברים,
במשך כל השבוע הגיעו תגובות, הערות והמון בקשות שלכם בהמשך למייל (והפוסט בבלוג) של השבוע שעבר. אם לא קראתם הוא מופיע כאן (ואולי עדיין נמצא במייל שלכם).
אני חברה בכמה קבוצות בינלאומיות של אמהות המוטרדות מהמשקל ומהבריאות של הילדים שלהן. קוראת את הפחדים; הבילבול והדאגה. גם אצלנו, הילדים שלנו והתזונה שלהם הם נושאים מאוד רגישים. למרות שלא התכוונתי, אני יודעת שחלקכם כועסים עלי או פגעו. 
 
מצטערת, אבל האמת הערומה אינה קלה ועדיף שתדעו אותה. אני משוכנעת שיש עלינו אחריות לעזור לילדים ולבני הנוער שלנו להיגמל מסוכרים, פחמימות, מזון מתועש ומעובד ובעיקר מהרגלי החיים שבהם אוכל הוא פיצוי ופרס על כל מה שקורה. יש מי שבחורים לעשות שינויים בצעדים קטנים, אחרים מעדיפים שיטות “זבנג וגנרנו”… אני תומכת בכל טכניקה העיקר שתתמידו בה ובאמת תעשו שינוי אמיתי ובר קיימא.
לפרסום הקודם הגיעו כמה שאלות ואני רוצה לשתף אתכם בהן ובתשובות שלי (השמות שונו קצת אבל הציטוט מדוייק).
ותשובתי הייתה: “היי טלי, לא. לא שכחתי פירות, כי כשאוכלים מספיק ירקות ומזון איכותי מהחיי  מקבלים מספיק סיבים (מהירקות) ומינראלים וויטמינים (מהירקות ומהמזון מהחי). אפשר לוותר על פירות או לצמצם אותם למינימום. פירות הם “ממתק” באריזה טבעית. ולפעמים מפריעים בתהליך הגמילה מסוכרים. נכון, פירות בוודאי עדיפים על מאפים, חטיפים וממתקים מתועשים אבל הם לא נחוצים. 
טלי, אלה כמובן המלצות כלליות, כמובן, וברור לי שבכל משפחה יעשו בסוף מה שהם רוצים.”
ותשובתי הייתה: “אני מכבדת מראש כל החלטה שלך לגבי התזונה שלך ושל הילדים שלך. לדעתי, ולדעת המומחים אותם אני מצטטת – דגני בוקר – עם ובלי סוכר מזיקים (כמעט) באותה המידה כי יש בהם דגנים. 
“קערת דגני בוקר ללא תוספת סוכר זה כמו קערת סוכר ללא תוספת דגני בוקר” –  את זה אומר דר’ רוברט לוסטיג (מומחה בינלאומי לתזונת ילדים ומוביל בהסברה נגד סוכר בפרט ופחמימות בכלל).
גם הבחירה ב”דגנים מלאים” לא משנה את הנזק שנגרם לגוף מעודף הפחמימות. זה אותו הדבר כמו הדיון אם סיגריה עם פילטר ארוך “טובה” יותר מסיגריה עם פילטר קצר… סיגריה היא סיגריה ודגנים הם דגנים.”
אם גם לכם יש שאלות בוערות, אם גם אתם מבינים שחייבים לקחת אחריות ולעשות צעדים אמיתיים לכיוון של תזונה טובה ומבריאה לכם ולילדים שלכם אתם מוזמנים ליהנות מסוף המבצע 1 פלוס 1 על הקורס הדיגיטלי שלי. 

לחמניות זרעים ללא גלוטן

כולנו התרגלנו במשך השנים לאכול לחם מקמח – כמעט בכל ארוחה ובוודאי ליהנות ממנו בכריכים כשיוצאים מחוץ לבית. המתכון שלפניכם הוא ללחמניות זרעים ללא קמח (ולכן ללא גלוטן) וגם ללא תחליפי קמח (ולכן  דלות בפחמימות). הלחמניות האלה יכולות להוות פתרון טוב ותחליף נפלא ל”דבר האמיתי”. 
אם נזהרים לא לאפות יתר על המידה – מתקבלות לחמניות לחות וטעימות אשר שומרות על טעמן ומרקמם גם יום-יומיים אחרי האפייה. אפשר, כמובן גם להכין כמות גדולה, להקפיא ולחמם במיקרוגל או בתנור לפי הצורך.

הקישורים למתכונים לרשותכם כאן:

לקורס הדיגיטלי שלי
יסודות התזונה המבריאה
כבר נרשמתם?

זכרו, המפתח לשינוי בחיים הוא החלטה שפשוט לוקחים!

שיתוף

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב print

מוזמנים לעקוב

אני מעלה תוכן מעניין ומתכונים טעימים

דילוג לתוכן