אלף תירוצים טובים ותוצאה אחת גרועה‎

אלף תירוצים טובים ותוצאה אחת גרועה‎

תמי סירקיס

תמי סירקיס

מנטורית לתזונה מבריאה

שלום חברים,
בעוד כמה ימים יש לי יום הולדת ואני רוצה לנצל את ההזדמנות כדי לתת לכם מתנה נחמדה. בשיחות אימון בריאות שאני מקיימת עם לקוחות אנחנו מגלים, שלמרות שיש הבנה גדולה "למה" כדאי לאכול תזונה מבריאה דלת פחמימה, ה"איך" לא תמיד מסתדר. 
אלף תירוצים טובים ותוצאה אחת גרועה‎
אלף תירוצים טובים ותוצאה אחת גרועה 
רבים "נופלים" חזרה להרגלים הקודמים שלהם לתזונה עתירת פחמימות, כי יש לנו דפוסים מאוד חזקים של אכילה בתגובה רגשית למציאות סביבנו. אכילה אימפולסיבית מתרחשת כשאנחנו:
  • עייפים
  • ערניים
  • שמחים
  • עצובים
  • לחוצים
  • ממהרים
  • מתפנקים
  • אוכלים לבד
  • אוכלים עם חברים
  • קוראים ספר
  • רואים סרט
  • לפני ספורט
  • אחרי ספורט
  • במקום ספורט…
  •  (מחקו את המיותר או הוסיפו עוד סיבות לרשימה …)  
אז מה קורה פה? למרות שאנחנו מבינים בראש מה כדאי לאכול וממה כדאי להימנע; ולמרות שאנחנו מרגישים טוב ורואים תוצאות טובות – ההרגלים הישנים שלנו "מושכים" אותנו אחורה ומונעים מאיתנו להתמיד ולשגשג. 
 
תושייה נלמדת 
אז איך "שוברים" הרגלים רעים? מחליפים אותם עם הרגלים טובים! ("יופי תמי: פשוט להגיד, מאתגר לעשות" – שמעתי את המחשבות שלך). אתם מכירים את זה שאתם נוהגים ורואים שהרמזור הירוק מתחיל להבהב? אתם בוודאי זוכרים את התחושה ומזהים את ההתלבטות הקלה האם לעצור או להמשיך. או! אז ככה אבל עם אוכל. לפני כל פעולה (גם האוטומטית ביותר) יש לנו חלון צר של כמה שניות של הרהור. ובזמן הזה אפשר "לזרום" עם הטעות או שאפשר לגייס "תושייה" ולעמוד בפיתוי. אני קוראת לזה "תושייה נלמדת" וזאת טכניקה שמאוד עוזרת לצאת מהלופ של פעולות אוטומטיות רעות. אגב, תרגול "תושייה נלמדת" עוזרת לנו גם במצבי זעם ומריבות, קניות אימפולסיביות וכמובן באכילה אימפולסיבית. ה"תושייה הנלמדת" היא היכולת לעצור בשבריר השניה שלפני קבלת ההחלטה הגרועה ולהימנע ממנה. תשמחו בוודאי לדעת ש"תשייה" ממש כמו שריר – מתפתחת ככול שאנחנו מתרגלים אותה. ובכל פעם שאנחנו מבינים שעצרנו שניה לפני טעות גדולה  – תחושות הסיפוק והמסוגלות שלנו מתגברות ומקלות על קבלת ההחלטה הטובה בפעם הבאה. 
 
הרשימה: שבע הפעולות לעצירת הטעויות 
אבל חוץ ממחשובות חייבות להיות גם פעולות  – ולכן הכנתי עבורכם רשימה של שבע פעולות שכדאי לעשות רגע לפני שאתם "נשברים" ויוצאים מהקווים של התזונה המבריאה שלכם. אתם מוזמנים להדפיס את הרשימה ולהצמיד למקרר או על לוח המודעות הבייתי שלכם. 
 
לפני שאני נשברת אני…

1. עוברת לחדר אחר ומחפשת תעסוקה יזומה – מסדרת את המיטה שלי (או של הילדים); מקפלת סל כביסה; עושה מקלחת; מסדרת את הסלון; מטעינה או פורקת מדיח… הבנתם!

2. שותה 3 כוסות מים ברצף – כן! כמעט בכוח לשתות מים עד שמרגישים ממש מלאים. 
 
3. מתקשרת לחברה טובה ומבקשת ממנה מילות עידוד  – בלי להתבייש פשוט לבקש! 
 
4. לצאת מהבית ולעשות הליכה נמרצת 20 דקות הלוך ו20 דקות חזור… אידיאלי למי שיש כלב (אבל פרקטי גם למי שיש ילדים או בני זוג שזורמים עם "לצאת להתאוורר").
 
5. לקחת נשימה עמוקה ולהגיד בקול רם "אני אסירת תודה על _____ שיש לי בחיי" (השלימו את החסר); עדיף לחשוב על שלושה דברים שונים (אנשים; פעילויות; חוויות; רכוש… כל מה שעושה אתכם באמת ובתמים אסירי תודה ).
 
6. לקחת עוד נשימה ולהגיד בקול רם "אני גאה בעצמי על ______ שהשגתי בחיי" (השלימו את החסר); עדיף לחשוב על שלושה הישגים שונים (פרויקטים בעבודה; מערכו תיחסים; הגשמת חלומות וכו… כל מה שעושה אתכם באמת ובתמים גאים בעצמכם).
 
7. לגשת למראה  – להביט בעצמכם – ממש קשר עין ולהגיד בקול רם: "אני אוהבת אותך. אני מבטיחה לשמור עלייך. זאת האחריות והשמחה שלי". ואז לחייך (או לבכות … מה שבא קודם).
 
אשמח לשמוע מכם מה הפעולות שאתם מבצעים כדי להישמר מנפילות ואני אשמח לפרסם את הרשימות שלכם באתר שלי! 

תבשיל פליאו אביבי בקר עם שומר
במתכון הפעם, כיאה לכל תבשיל פליאו, אין, כמובן, דגנים או קטניות אבל גם כמעט שאין ירקות שורש. הירק הדומיננטי הוא דווקא השומר – שנמצא כיום בשפע, מחירו נמוך והוא מסמן את תחילת בישולי האביב.
למי שאין זמן לבשל כל יום – אני ממליצה להכין את המנה בתחילת השבוע ולשמור ממנה מנות קטנות לחימום מחדש בהמשך. את המנה אפשר להגיש כתבשיל או כנזיד-מרקי — הכל תלוי בכמות הנוזלים שיש בו.
המנה מתאימה להגשה עם אורז לבן, למי שאוהב.
אני משתמשת פה בבשר חזה שכולל גם שומן וגם עצמות כך שהתבשיל משמתקבל בסופו של בישול יוצא עסיסי וטעים.

הקישור למתכון לרשותכם כאן:

לקורס הדיגיטלי שלי
יסודות התזונה המבריאה
כבר נרשמתם?

זכרו, המפתח לשינוי בחיים הוא החלטה שפשוט לוקחים!

שיתוף

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב print

מוזמנים לעקוב

אני מעלה תוכן מעניין ומתכונים טעימים