fbpx

שלום חברים,
השבוע התפרסם בניו-יורק טיימס מאמר חשוב, המבוסס על מסמכים היסטוריים של תעשיית הסוכר האמריקאי. המאמר מגלה מידע מזעזע, שהחל משנות השישים, תעשיית הסוכר שילמה למדענים ולחוקרים כדי שיתייחסו בזלזול למידע אודות הקשר בין צריכה מוגברת של סוכר לבין מחלות לב, השמנת יתר וסוכרת ויפנו את האצבע המאשימה לעבר השומן הרווי.

המאמר מסכם ומפרט כיצד, במשך שנים, הושפעו הרופאים, המדענים והתזונאים ממידע שגוי ומטעה בכוונה. החל משנות ה-70 פירמידת המזון עודדה את הציבור האמריקאי – ואת כל העולם יחד אתו – לצרוך כמויות הולכות וגדלות של סוכר ולצמצמם את צריכה השומן הרווי. הכול, כביכול, למען הבריאות הטובה שלנו, וכדי שלא נשמין. הבעיה היא שכל המידע ה”מדעי”, שעליו התבססה הפירמידה, היה שגוי ובעצם מפוברק. במקום, שהעולם המערבי ייהנה מבריאות טובה בתקופת השגשוג והשלום היחסי בחמישים השנים האחרונות, מליוני אנשים, בכל העולם חולים. היום ברור שהשמנת יתר, סוכרת, לחץ דם גבוה ועוד מחלות רבות אחרות קשורים באופן ישיר להמלצות הגרועות והמדע המושחת שיזמו יצרניות הסוכר.

האמת העצובה על הנזקים האדירים, שנגרמו לאזרחי העולם מתחילה להתברר רק בשנים האחרונות. למרות זאת, המעבר עדיין הססני ואיטי לתזונה “הפוכה”, שהיא דלה בסוכרים ודווקא עשירה בשומנים רוויים. מעניין לציין שאף שאגודת הלב האמריקאית, ארגון הבריאות העולמי ורשויות בריאות אחרות, החלו בשנים האחרונות להזהיר מפני הסיכון המוגבר ללקות במחלות לב בגלל צריכת עודף סוכר – רבים עדיין ממשיכים להזהיר מפני צריכת שומן רווי.
המאמר בעברית נמצא כאן

***
אז איך נגמלים מסוכר? הנה שישה טיפים לנגמל המתחיל:

1. מכירים בהתמכרות – אם אתם מזהים חשקים בלתי ניתנים לכיבוש לממתקים, לחמים, פסטות, חטיפים ומשקאות מתוקים אתם מכורים. יקיריי, השלב הראשון של כל גמילה הוא ההכרה בהתמכרות וההבנה שהיא לא תחלוף מעצמה. אחרי התדהמה וההלקאה העצמית מגיע השלב הקשה של דחיית סיפוקים ועצירת ההתמכרות. זה קשה אבל אפשרי.
2. מפסיקים לשתות סוכר – מתרחקים באופן מיידי מכל מוצרי תעשיית המשקאות המתוקים / ממתוקים / מצי פירות / נקטרים וכו’. כן! גם משקאות עם ממתק מלאכותי. זאת תעשייה מתוחכמת, שמוכרת לנו חלום של אושר, אהבה ושמחה אם רק נקנה ונשתה מוצרים עם שמות יפים שהם בעצם נוזלים מתוקים. במעבר לשתיית מים, סודה וחליטות ללא סוכר נחסכות מאיתנו אלפי קלוריות מיותרות וכפיות רבות של סוכר.
3. להגביר צריכה שומן רווי – (אחרי קריאת המאמר לעיל העיצה הזאת תיראה לכם פחות משונה). במצב של התמכרות לסוכרים ופחמימות אנו חווים “דחף ביו-כימי” עצמתי וקבוע לאכול פחמימות (הרבה, שוב ושוב). חשוב לדעת, שאין שום “כוח הרצון” קוגניטיבי שהוא חזק יותר מהדחף ביו-כימי ולכן אם לא “נעזור לעצמנו” לעולם לא נצליח לעמוד בדחיית הסיפוקים והמשיכה לסוכר. המעבר לתזונה עשירה בשומנים רוויים מספקת לגוף מקור אנרגיה חילופי ומאוד עוזרת בשבירת ההתמכרות לסוכר.
4. מתחילים לקרוא תוויות – אחרי שנים, בהן התעניינו כמה קלוריות וכמה שומן יש במוצרים שונים שקנינו, טוב להתחיל להשוות דווקא את כמות הפחמימות שיש במוצרים ומותגים שונים. העדיפו את המוצרים שיש בהם כמויות קטנות יותר של פחמימות בכלל וסוכר בפרט.
5. שינה, מנוחה והפגת מתחים – חלקינו אוכלים הרבה סוכרים ופחמימות כדי ל”התעורר”. אנחנו גוררים שינה גרועה בלילה ורמות סטרס גבוהות במהלך היום וכדי להתעורר ו/או להתנחם אנחנו נמשכים לממתקים, דברי מאפה וחטיפים מלוחים. זה נכון, שמיד אחרי האכילה יש לנו “היי” של מצב רוח טוב ואנרגיה אבל אלה “צוללים” אחרי כשעה ואנו נותרים עייפים ועצובים. עדיף ללכת לישון, לטייל ברגל, לעשות ספורט, מתיחות או מדיטציה. העיקר לא להתפתות לאכול עוד סוכר.
6. לחזק את חיידקי המעי הידידותיים – מתרבים המחקרים על השפעתם הגדולה של חיידקי המעי שלנו על מצב רוחנו ובריאותנו. ככול שנחזק את חיידקי המעי ה”טובים” הם יעזרו לנו להלחם ב”רעים” שמאוד אוהבים סוכר. מבין המוצרים, שעשירים במיוחד בפרוביוטיקה הם שום, בצל, יוגורט ביו ללא סוכר, ירקות מותססים והרבה עלים ירוקים.

***
בוקר פליאו חגיגי

בואו לפתוח את השנה החדשה עם צעד אמיץ בכיוון הנכון של שיפור הבריאות, ושיפור כל הרגלי האכילה שלכם.
במפגש מבוא לפליאו עם כיבוד כשל”פ (כשר לפליאו) במיוחד לראש השנה.
כל הפרטים כאן

יום שישי 30/9/16 9-13
(8:30 מתכנסים 09:00 מתחילים – 13:00 פרידה )
קמפוס, רח’ הלח”י 31 בני ברק (קומה 3)
חניה בשפע ברחוב ובמגרשים בסביבה
המחיר: 120 ש”ח ליחיד ; 200 ש”ח לזוג
לנרשמים עד 24/9/16 99 ש”ח ליחיד ו- 150 לזוג

לפרטים והרשמה- לחצו כאן

 

אשמח מאד למשוב, ועוד יותר אשמח אם תעלו תמונות לדף הפייסבוק שלי.
שלכם,

תמי

מבצע מיוחד
בעקבות המצב

הקורס שלי
"המדריך ליסודות התזונה המבריאה"
במחיר מיוחד

49 ש"ח בלבד!

המבצע לזמן מוגבל.

דילוג לתוכן