fbpx

כדורי בשר ברוטב קוקוס ולימון

מתכון ללא פירורי לחם או ביצים. אינו מטוגן

תמי סירקיס
מנטורית לתזונה מבריאה

כדורי בשר

כדורי בשר ברוטב קוקוס ולימון‎

בתכנון הארוחות השבועיות שלנו, טוב לשריין ארוחה אחת או שתיים עם מנה עיקרית מבוססת על בשר טחון. הסיבות רבות ובין היתר, כי בשר בקר טחון זול יותר מבשר שבא בנתחים שלמים. כמו-כן, כיוון שהבשר טחון לחתיכות קטנות הוא מתעכל יותר בקלות וקל יותר לגוף שלנו לספוג ממנו את החלבון, השומן הברזל וה-B12.

 

אם אפשר, העדיפו לקנות בשר בקר, שנטחן לנגד עיניכם. טוב לבקש מהקצב להוסיף שומן בקר (או כבש – לפי הטעם) לתערובת כדי להגיע לפחות 20% שומן.

 

שיטת ההכנה הפעם אינה כוללת הוספה של פירורי לחם או ביצים לכדורי הבשר. כמו-כן, כדורי הבשר אינם מטוגנים בשום שלב ורק מתבשלים ברוטב העשיר בטעמי קוקוס, קארי מאסלה ולימון טרי.

מצרכים

להכנת כ-30 כדורי בשר
לכדורי הבשר:
1,250 קילו בשר בקר טחון (כולל כ- 250 גרם שומן בקר)
4 שיני שום, כתושות
1 בצל סגול, קצוץ דק-דק במעבד מזון עם להב מתכת
3 גזרים, קצוצים דק-דק במעבד מזון עם להב מתכת
1 כפית מלח
1/2 כפית פלפל שחור
1/2 כוס עלי פטרוזיליה (או כוסברה) לפי הטעם, קצוצים דק-דק
לרוטב:
2 כפות שמן קוקוס
1 בצל פרוס דק
5 גבעולי סלרי
400 מ”ל קרם קוקוס
400 מ”ל מים
כף וחצי תבלין קארי מסאלה
מיף מלימון שלם
מלח, פלפל שחור לפי הטעם
לקישוט:
עלי פטרוזיליה (או כוסברה) לפי הטעם, קצוצים דק-דק

הוראות הכנה

1. מכינים תחילה את הכדורי הבשר: שמים את הבשר הטחון בקערה גדולה ומערבבים בתנועות לישה את הבשר עם התבלינים והירקות הקצוצים. חשוב לעבוד בידיים נקיות או עם כפפות. מתקנים את התיבול לפי הטעם. שומרים את הבשר בקירור מכוסה, עד שהרוטב מוכן.

2. בוחרים סוטאג’ גדול או מחבת עם דפנות גבוהות שיש לה מכסה. מחממים את שמן הקוקוס במחבת ומטגנים בו את הבצל הפרוס. מוסיפים את גבעולי הסלרי. מוסיפים למחבת את קרם הקוקוס וכמות זהה של מים. בוחשים פנימה את הקארי. מביאים את הרוטב לרתיחה קלה. מוסיפים את מיץ הלימון, טועמים ומתקנים את התיבול לפי הטעם.

3. מכינים מהבשר המתובל כ-30 כדורי בשר בגודל אחיד. בזמן הכנת הכדורים חשוב שלא לדחוס אותם יתר על המידה ולהניח אותם בעדינות ברוטב החם. בזמן הזה כדאי לעבוד על חום בינוני – נמוך. כשכל כדורי הבשר ברוטב, מזיזים אותם בעדינות כדי לוודא שהם אינם נדבקים זה לזה או מתפוררים. מוסיפים עוד מעט מים – עד לכמעט כיסוי כדורי הבשר ברוטב.

4. מכסים את הסוטאג’ ומבשלים על אש בינונית כ- 25 דקות. בודקים מדי פעם שהרוטב לא מתייבש מהר מדי ושהבשר או הירקות לא נדבקו לתחתית. בודקים בטעימה כדור בשר אחד ומתקנים את התיבול לפי הטעם. אם צריך מבשלים עוד כמה דקות.

5. מגישים את כדורי בשר חמים עם הרוטב בקערות. אפשר לשמור את המנה במקרר או במקפיא – אך חשוב לחמם את המנה לפני ההגשה. מקשטים מעל עם עלים טריים קצוצים.

הערה: אפשר להגיש את המנה עם כמות קטנה של אורז לבן או עם מחית של פרחי כרובית

בתאבון!

שיתוף מתכון

מוזמנים לעקוב

אני מעלה תוכן מעניין ומתכונים טעימים

מבצע מיוחד
בעקבות המצב

הקורס שלי
"המדריך ליסודות התזונה המבריאה"
במחיר מיוחד

49 ש"ח בלבד!

המבצע לזמן מוגבל.

דילוג לתוכן