fbpx

שלום חברים,
“זאת קטסטרופה כלכלית, חברתית ובריאותית” – ככה סיכם מנכ”ל משרד הבריאות, משה בר-סימנטוב את המגפה של השמנת היתר והסוכרת שמשתוללת בקרבינו. “אם לא נעשה פעולה דחופה, נקבל פה דור של אוביסיים, עם עודף משקל חמור” הוסיף.

בשבוע שעבר עלתה לאוויר תוכנית התחקירים החדשה של לינוי בר-גפן והיא הוקדשה למגיפה של הסוכרת והשמנת היתר בישראל. מסתבר שנבואות הזעם כבר כאן ומה שמבהיל במיוחד זה שברור שכולם (המדינה, יצרני המזון, היבואנים והמפרסמים) עסוקים בלריב ולא בלטפל בציבור.

לפי הכתבה יש מליון ושבע מאות אלף 1,700,000 ישראלים כיום שסובלים מהשמנת יתר; יש בקרבינו חצי מליון 500,000 חולים בסוכרת סוג 2 ועוד שבע מאות אלף 700,000 מי שמוגדרים “טרום סוכרת”. הגענו למקום השני העולם בתחלואה בסוכרת ולמקום הראשון בקטיעת איברים בשל המחלה. הסביבה הישראלית מעודדת השמנת יתר והמזון המזיק הוא גם הזול ביותר – ולכן דווקא העניים נפגעים עוד יותר.

דר’ חגי לוין, מזכיר איגוד רופאי בריאות הציבור בישראל, אמר ש”חומרת הבעיה היא עצומה. לא מדברים על העתיד – אלא עכשיו בישראל” ושהסכנה ממזון אינה פחותה מזה של הטבק.

במהלך הכתבה עלתה שוב ושוב השאלה, האם זאת האחריות של משרדי הממשלה השונים לסמן עבור הציבור את המזון המזיק, להטיל מיסים כדי שיהיה יקר יותר, או שאולי יש לנו אחריות לשמור על הבריאות של עצמנו? מסקנות הנשאלים באולפן היו, שכיוון שהסביבה כל כך משפיעה עלינו ועל ילדינו – היא חייבת להשתנות. אני נוטה להסכים עם זה, כמובן, אבל חושבת שזאת טמינת ראש בחול להמתין לענקי ההון-שילטון-מזון שיגיעו לעמק השווה ביניהם לגבי איזה מוצרים לסמן באילו מדבקות. תכלס, יש ימים שבא לי לעמוד באמצע הרחוב ולצרוח “תצילו את עצמכם!!”.

כמי שקוראים את הבלוג ואת המיילים שלי באופן קבוע אתם בוודאי יודעים, שבשנים האחרונות, אני מובילה דעה נחרצת נגד מזון מתועש ומעובד, עתיר סוכרים ומאיץ מחלות. אני מקבלת מכם משובים קבועים ויודעת, שחלקכם עשה שינוי קיצוני בתזונה שלכם בעזרת הניוזלטר השבועי ושאתם רווים נחת מירידה במשקל ושיפור במדדי הסוכר בבדיקות שלכם. בנוסף, אני עוזרת למטופלים אישיים שלי ולקבוצות ליווי – מדי חודש – לעשות צעדים אמיצים של פרידה ממזונות מזיקים, עתירי סוכרים ופחמימות ומעבר לתזונה מבריאה, מותאמת אישית למצבם הבריאותי ולקצב החיים שלהם. אני לא מחכה לאף פקיד ממשלתי ולא עוצרת כשהגמילה לא קלה – מה אתכם?

תוכניות טלביזיה כמו על המשמרבאות והולכות ומחפשות תמיד את הנושא המזעזע הבא. אבל אני רוצה לשאול אתכם: “מה התוכניות שלכם לגבי בריאות המשפחה שלכם?” האם אתם סומכים על המערכת? האם אתם תחכו למשרד הבריאות שיקים ועדה, שתיפגש שנה תמימה, שתגבש הצעה, שתיקבר במועצה, שתשקול בקפידה ותתחשב בתעשייה… (והופ חלפו עוד 15שה…) או שתקחו (היום!!) אחריות על הגוף שלכם ושל הילדים שלכם ותשמרו עליהם ועל עצמכם? לכל בחירה יש מחיר. לשנות הרגלי אכילה זה לא פשוט, אבל להמשיך להתעלם יעלה לנו הרבה יותר ביוקר במורד הדרך. מה אתם מוכנים לשלם על הבחירות שלכם? מה אתם מוכנים שלם על הסירוב לבחור?

חברים, אם הצלחתי לזעזע ולהפחיד אתכם קצת – אני שמחה. החיים לימדו אותי שאין שינוי כש’תקועים’ באיזור הנוחות, ולעיתים נחוץ לנו זעזוע כדי לצאת לדרך. אם אתם מרגישם בשלים לשמוע על אלטרנטיבות, אם אתם מבינים שזאת האחריות שלכם בלבד – אתם מוזמנים לפגוש אותי בשישי בבוקר 10/11 ולצאת יחד איתי לדרך חדשה ובריאה.

חשוב!! הפעם הורדתי את המחיר מ-120 ש”ח ל-67 ש”ח כ-50% הנחה כדי שכל מי שרוצה לשמוע יוכל להגיע ושענין המחיר לא יהווה מכשול או תירוץ!

לקבלת פרטים והזמנת מקום- לחצו כאן

מצפה לפגוש אתכם בשישי בבוקר בעוד שבועיים  – מספר המקומות מוגבל והמחיר המוזל מוצע לכל הציבור.


 

ולאילתים שביניכם: הרצאת המבוא לתזונה מבריאה מגיעה גם אליכם!

ב 6/11 שעה 20:00 בספרייה העירונית.
ההרצאה תתקיים במסגרת חודש הבריאות בעיר ועלות הכרטיס היא רק: 25 ש”ח.
להזמנת מקומות: 08-6349943

מבצע מיוחד
בעקבות המצב

הקורס שלי
"המדריך ליסודות התזונה המבריאה"
במחיר מיוחד

49 ש"ח בלבד!

המבצע לזמן מוגבל.

דילוג לתוכן