fbpx

שלום חברים,
“מה?? חמאה? ביצים? אבוקדו ושמן זית – השתגעת? …” – זאת התגובה הקבועה שאני שומעת בפגישות הראשונות עם מטופלים פרטיים או ממשתתפי קבוצות האתגר כשאנחנו מדברים על מה לאכול במקום פחמימות. ה”פחד משומן” היא תופעה מוכרת ומובנת מאוד: חמישים שנה קראנו, שמענו ולמדנו כמה חשוב לאכול “דל שומן” כדי להיות רזים ובריאים. אלא שמאז שהעולם המערבי עבר לתזונה דלת שומן הוא נעשה יותר שמן ויותר חולה. בעיה.

בהרצאת מבוא לפליאו אני מקדישה זמן רב כדי להסביר למה כדאי להפחית פחמימות בתפריט ומה הן התועלות הרבות שתצמחנה לנו מזה. אני גם מדגישה, שמניסיוני האישי וניסיון כל המטופלים שלי, זאת משימה קלה לביצוע הרבה יותר מן המצופה. איפה מתחיל להיות קשה? בשלב שמסבירים למה חשוב להוסיף שומנים טובים לתזונה. פה, גבירותיי ורבותיי, עולה מפלס הסטרס בחדר: “לאכול שומן? זה כמו ללכת ערומה ברחוב! “ אמרה לי פעם מישהיא והיא לא התכוונה להצחיק אלא לתאר לי את גודל האימה. באמת מלחיץ.

שומן נמצא בדופן בכל תא ותא בגופנו ובכל ייצור חי. דפנות התאים עשויים משילוב של שומן וחלבונים ובזכות התכונות דוחות המים של השומן, נוצר חיץ בין הפאזה המימית בתוך התא לזה שמחוץ לתא. השילוב הנכון בין חומצות שומן רוויות לבין חומצות שומן לא רוויות תורמות לדופן התא השומני תכונות של קשיחות וגמישות במידה הנכונה. בנוסף, השילוב מאפשר מעבר של חומרי מזון ובניה לתוך התא והוצאה של פסולות מהתא – כדי שיחיה וישגשג. זה נכון ברמת התא ומכאן לרמת הרקמה ומשם לרמת כל הגוף כולו.

החשיבות של שומן טוב ואיכותי בגוף מתגברת כשמדובר באיברים שהם מבוססי שומן כמו המוח ומערכת העצבים, אשר זקוקים לשומן כחומר מבודד החיוני לפעילות התקינה של תאי העצב בכל הגוף. בנוסף, מערכות ייצור ההורמונים שלנו זקוקות לכולסטרול כחומר בניין להכנת הורמונים. מי שמרעיב עצמו שנים משומן רווי ומשומן לא רווי איכותי גורר מחסור של שנים שבא לידי ביטוי בתפקוד לקוי של איברים אלה. מתרבים המחקרים המצביעים על הקשר בין מחסור בשומן טוב לבין הפרעות קשב וריכוז, אלצהיימר ומחלות עצבים אחרות.

הגוף כל כך זקוק לכולסטרול עד שהוא מייצר לעצמו כ-70% מהכולסטרול שלו בכבד מחומצות שומן. יתר הכולסטרול שלנו מגיע מהתזונה. האיזון עדין ובגוף בריא הכבד מייצר פחות או יותר כולסטרול לפי הצורך ובהתאם למה שאנו אוכלים. ההסבר המדעי מצדיק התעמקות ואני עושה זאת בשמחה בהרצאות העומק בסדרת ההרצאות ב”אתגר 30 יום”. ברשותכם, אני אתן לכם פה את השורה התחתונה: מה שגורם לנו להשמין ולצבור רקמת שומן היא תזונה מרובת פחמימות וסוכרים אשר הופכים לטריגליצרידים ומשם נשלחים לאחסון ברקמת השומן בגוף. השומן שאנו אוכלים משמש את הגוף כמקור אנרגיה חילופי לפחמימות וכחומר בנייה לכל האיברים שזקוקים לשומן טוב – כלומר שומן רווי מהחי (ביצים, גבינות שמנות ובשר); אומגה 3 מדגי ים ושומן מן הצומח מזיתים, קוקוס ואבוקדו.

אני יודעת שזה נשמע “הפוך על הפוך”, לכן רבים מרגישים שהם חווים “נס” כשהם משפרים מדדי בריאות ויורדים במשקל בתזונה זאת.
אתם מוזמנים להגיע ביום חמישי הבא להרצאת המבוא ולקבל עוד מידע ותשובות לכל השאלות שלכם.

שלכם,

תמי

 

 

 

המידע הניתן כאן מהווה חומר למחשבה ואינו מהווה ייעוץ רפואי בשום פנים ואופן. כאן, כמו בכל מצב שקשור לבריאות או התמודדות עם אתגרים בריאותיים מומלץ להתייעץ עם הרופא.

 

מבצע מיוחד
בעקבות המצב

הקורס שלי
"המדריך ליסודות התזונה המבריאה"
במחיר מיוחד

49 ש"ח בלבד!

המבצע לזמן מוגבל.

דילוג לתוכן