fbpx

שלום חברים,
כשהיינו ילדים תכנון התחפושות היה יותר כיף מההתחפשות עצמה: לחשוב שוב ושוב על נושא (פייה) לחשוב על סיבה (כי זה ממש ממש מתאים לי); לתכנן עד הפרט האחרון את השרביט, הכנפיים, התלבושת, הנעליים והאיפור (יווו!!!!! איזה כיף – שרביט זהב, כנפיים מנוצות טווס, שמלה חדשה, נעליים ואודם של אימא) ובסוף לבצע הכי טוב שאפשר (שרביט מעץ, בלי כנפיים, שמלה ונעליים שלי רק האודם של אמא. לא פייה. רק נסיכה. גם טוב). זוכרים?

תחפושת פליאו - תמי סירקיס
צילום: יונתן בלום מסכות שוקולד: דן דייוויס

אז תגידו לי, מתי בפעם האחרונה תכננתם ככה משהו בקשר לחיים שלכם? מתי ישבתם לחלום על איך אתם רוצים להיראות? מתי הכנתם רשימה לַמה אתם רוצים להגיע לשם? מתי הכנתם תוכנית מפורטת ויצאתם לדרך? (אני מנחשת, שחוץ ממי שהולך באופן קבוע לשיחות עם מאמן, לרובכם אין תשובה טובה לתת לי).

פורים זאת הזדמנות נפלאה להעמיד פנים שאנחנו “מישהו אחר”. יש לכם דקה? אז תזרמו איתי בבקשה: תעצמו את העיניים ותחשבו מי אתם רוצים להיות בעוד חצי שנה – שנה – שנתיים? איך תיראה גירסה בריאה ושמחה יותר של עצמכם? למה זה יהיה לכם כדאי? מי עוד יפיק מכך תועלת? תישארו שם עוד רגע. דמיינו את עצמכם עומדים מול מראה ומחייכים לדמות שממול. נסו להרגיש מה יעשה אתכם שמחים? חישבו איזה שינוי – אפילו זעיר – ישפר את איכות החיים שלכם? האם יש לכם תמונה בהירה לאן אתם רוצים להגיע? אם כן – אז אפשר להתחיל ללכת בכיוון (אם לא – קחו עוד כמה דקות ותצטרפו אלי אח”כ).

לפני כארבע שנים חשבתי איך אני ארגיש כשאהיה בריאה ושמחה יותר, בטוחה שאני אוכלת אוכל טוב ונותנת לגוף שלי את הכי טוב שאפשר (גם רזה יותר – אבל זה לא היה העיקר). יצאתי למסע לימוד ומצאתי את תזונת הפליאו. הבנתי, שכל מיני דברים שחשבתי שהם אקסיומות היו בעצם מידע מוטעה או מדע גרוע. השתכנעתי שיש מקום לחשוב מחדש על ההגדרות של מה זה “בריא” ומה “לא בריא”.

לפני שנתיים, כשהבנתי שאני רוצה לעשות שינוי חיובי בחיים של אנשים אחרים, הלכתי ללמוד אימון בריאות כדי לדעת איך להוביל שינוי. לימודים, סטאג’ והסמכה והנה אני תומכת מפרגנת ומעצימה לקוחות שלי בדרך שהם בחרו. השנה, הוספתי גם לימודי תזונה למטפלים במכללת כרכור כדי שאוכל לתת ייעוץ תזונתי מותאם אישי. אני בדרך להגשים את החלום שלי – מאושרת מהבחירות שלי ויודעת שאני נותנת ערך אמיתי למי שבוחר בי כיועצת ומאמנת (דוגרי – הרבה יותר כיף מלהיות פייה או נסיכה!).

***
רוצים להתחפש למי שאוכל פליאו?

תדעו שאפשר להתנהג קצת כמו מי שאוכל פליאו מבלי לצאת בהכרזות גדולות מדי ומבלי לשנות את כל החיים. מניסיוני, יש מי שמפיקים תועלת גם מהגישה של “טיפין-טיפין” ולא “זבנג וגמרנו”. אתם מוזמנים להתנסות בארבעה צעדים קטנים ולראות איך זה מרגיש. אני מזמינה אתכם לניסוי של שבועיים במהלכם אתם מתבקשים:

1. להימנע לחלוטין ממשקאות מתוקים, ממותקים, מיצים, נקטרים, עם ובלי גזים. גם לא משקאות דיאט. במקומם נסו להתמיד במשך שבועיים לשתות מים, סודה, חליטות ללא סוכר, תה וקפה.
2. להימנע לחלוטין משימוש בשמני זרעים כמו שמן תירס, קנולה וסויה. נסו במשך שבועיים לבשל ולאפות רק עם שמן זית, חמאה ושמן קוקוס. נסו להימנע מכל מיני מזונות בהם יש שומן צמחי מוקשה (בעיקר דברי מאפה עם מרגרינה) והעדיפו מוצרים עם חמאה אמיתית או לוותר עליהם בכלל.
3. במטרה להיפרד לחלוטין ממוצרי מאפה ודגנים החליטו – בשלב ראשון- לוותר על לחם / פיתות / לחמניות / פסטה / עוגות וכו’ בארוחה אחת ביום. אכלו לשובע בארוחה הזאת ירקות בכל צורה, מנה של חלבון טוב (בשר, עוף, דגים, ביצים או גבינה שמנה) – רק בלי לחם. תראו איך זה מרגיש. אם זה הולך לכם בקלות וותרו על לחם גם בארוחה נוספת.
4. נסו לייצר 12 שעות “הפוגת אכילה” בין הארוחה האחרונה שלכם בערב לבין הארוחה הראשונה שלכם בבוקר, נניח משבע בערב עד שבע בבוקר למחרת. תחליטו לעצמכם מה יותר נעים לכם: לסיים לאכול מוקדם בערב או לדחות את ארוחת הבוקר בשעה-שעתיים. רק אתם יודעים מה טוב לכם.

אני ממליצה בחום להישקל לתני תחילת הניסוי ושוב בסופו. טוב גם לנהל יומן קטן בו תרשמו מה אכלתם ומתי; איך הרגשתם ואיפה היה לכם קל או קשה להתמיד במשך השבועיים האלה. ומה יהיה בעוד שבועיים?
בעוד שבועיים אתם מוזמנים לבוא לפגוש אותי ולספר לי איך היה.

מבצע מיוחד
בעקבות המצב

הקורס שלי
"המדריך ליסודות התזונה המבריאה"
במחיר מיוחד

49 ש"ח בלבד!

המבצע לזמן מוגבל.

דילוג לתוכן