fbpx

שלום חברים,

בנוגע לבריאות וירידה במשקל חשוב לי לשתף אתכם במאמר חדש, שיתפרסם בגיליון אוקטובר 2016 של המגזין הרפואי אנדוקרינולוגיה, סוכרת והשמנת יתר ( Endocrinology, Diabetes & Obesity) מצוטטים ארבע מחקרים, שעוסקים בבדיקת הקשר בין מחסור בשינה לבין השמנת יתר. הממצאים מחזקים את הגישה, שגורסת ששינה אינה “פינוק” או “בזבוז זמן”, שאפשר לוותר עליו. אדרבא, השינה נחוצה לנו לבריאות הגופנית והנפשית שלנו ויש לה קשר הדוק עם משקל הגוף שלנו. נמצא, שבבואנו לגבש אסטרטגית התנהגויות התומכות בירידה במשקל ומניעת השמנת יתר יש לתת את הדעת גם לדפוסי השינה, לכמות שעות השינה ולאיכותה.

מסקנה ראשונה ומרתקת במיוחד היא שמחסור קבוע בשינה ופגיעה במחזורי השינה של ילדים ומתבגרים הם גורמי סיכון למשקל עודף קבוע בגיל הבגרות. במצבי עייפות קבועים, בהם נדרשת ערנות לצורך לימודים, עבודה או תפקודים חברתיים נורמטיביים אחרים אנשים פונים למזון כדי להחזיק את עצמם ערים. ההעדפה הטבעית היא למזונות עתירי סוכר, פחמימות וקפאין והיא נובעת מהצורך למצוא מזון “מעורר”. מזונות אלה מגבירים את הרעב ובכך תורמים לעלייה לא רצויה במשקל. הבעיה מתעצמת כשנוצרים הרגלים ודפוסי תזונה קבועים אשר מצטברים לנזק בריאותי קבוע. הדבר נמצא גם אצל מי שנאלצים לעבוד במשמרות (ובמיוחד משמרות לילה) ואשר חווים ג’ט-לג (עייפת) בשל נסיעות מרובות לחו”ל. אנשים אלה, נמצאים ברמת סיכון גבוהה להיות בחוסר איזון אנרגטי ולסבול מנטייה לעודף משקל. מסקנות המחקרים מצביעות על כך שיש תועלת בהתאמת שעות השינה והאכילה שלנו, כך שלא נהיה במצבי עייפות ומחסור בשינה קבועים כדי להימנע מהשמנת יתר ותסמונות מטבוליות אחרות.
הקישור למאמר נמצא כאן

ואם מדברים על בריאות וירידה במשקל, אז השבוע התקיימה הפגישה השנייה שלי עם משתתפי ה”אתגר 30 יום פליאו” של חודש ספטמבר. ה”אתגר” הוא סדרה מרוכזת של מפגשים, הרצאות, שיחות אישיות איתי ועם ענבל התזונאית שלנו, וכמובן המון העצמה קבוצתית. במשך 30 יום משתתפי האתגר עוברים שינוי תזונה מסיבי – ברמות אנרגיות מטורפות: החבר’ה נפרדים מפחמימות (הכל – לחם, עוגות, פסטה, בורקס, פריכיות וכל היתר); מסלקים סוכרים מהתזונה (ממתקים, עוגות, משקאות מתוקים, וגם ממתיקים מלאכותיים) ומתחילים לאכול אוכל אמתי – משביע וטעים. כל אחד לפי ההנחיות של התזונאית ובהתבסס על בדיקות הדם שלהם ומצבם הרפואי.

אני מתרגשת, כל אתגר מחדש, לראות איזה כוח יש לקבוצה בתמיכה ההדדית ובסחיפה של החברים לתוצאות מדהימות. נשים מעידות על עצמן שהן הפסיקו להיות רעבות; שהן יורדות בהיקפים ומרגישות מלאות אנרגיה; הגברים משוויצים עם הקילוגרמים שנושרים מהם והחגורות המתהדקות. חגיגה!!!

האתגר הבא ייפתח מיד אחרי החג ואתם מוזמנים לשלוח לי הודעה כדי לקבל עליו פרטים.

שבת שלום,

תמי

מבצע מיוחד
בעקבות המצב

הקורס שלי
"המדריך ליסודות התזונה המבריאה"
במחיר מיוחד

49 ש"ח בלבד!

המבצע לזמן מוגבל.

דילוג לתוכן