fbpx

שלום חברים,
הפוסט הזה עולה בשישי בבוקר, שהבטיחו שיהיה אחד היפים החודש – אני מקווה שתמצאו זמן ותארגנו את סדרי העדיפויות שלכם כך שתצאו מהבית, תספגו קצת שמש טובה ותפגשו בנחת עם חברים או משפחה. מומלץ לעשות גיחה לים, טיול בשדות, הליכה בשביל בהרים או נסיעה ליעד יפה – רק לא להישאר בבית עם משימות ומטלות אשר מוציאות לכם את השמחה מהחיים.
כל מי שחי פה חווה שבוע לא פשוט. מגיע לנו טיפה לנשום ולקחת הפוגה. מחקרים רבים מצביעים על סטרס – מתח / לחץ / מועקה כגורם משפיע לרעה על מצב בריאותנו. הסטרס – פוגע ופוגם בהנאה שלנו מהחיים, משפיע על ההתנהגות שלנו, על מצב הרוח, על הבריאות שלנו ועל איכות השינה שלנו. לסטרס אין טעם או ריח – אבל כשאנחנו נמצאים במצבי סטרס אישיים וקהילתיים לאורך זמן אנחנו נשלם על כך מחיר. אכילה מתוך סטרס היא רעה במיוחד כי יש מי ש”פורקים” את העצבים שלהם על כמויות מזון מוגזמות או על סוגי מזון שממש מזיקים לנו.
במקום להכביר מילים ולהגביר סטרס – אני לא אגיד לכם מה לא לעשות אלא אני מציעה לכם מה כן – אכילה מודעת יכולה להיות כמו חופשה קטנה באמצע היום והזדמנות לא רק לאכול אלא ממש גם למלא מצברים.
גזור ושמור:

טיפים לאכילה מודעת – להפגת סטרס

תאכלו כשאתם רעבים, ורק כשאתם רעבים – גם אם “הגיעה השעה לארוחה” ואתם לא רעבים אל תאכלו בכוח. מאידך אם אתם חשים רעב – עיצרו הכל ושבו לארוחה (לא חטיף, לא נישנוש …) שתשביע אתכם.
תנו זמן ומקום מכובד לאקט האכילה – מגיע לכם ליהנות מכל ביס!
לא לאכול בתנועה – רק בישיבה! אכילה בתנועה גוררת אכילת יתר והפרזה בכמות וויתור על האיכות.
לאכול במקום יפה, מואר, נקי, ריחני – כל מה שקורה מסביב לאוכל משפיע על החוויה ועל העונג. זה לא פינוק לאכול בפינת האוכל במשרד ולא על המקלדת.
לאכול ללא מסכים, מסמכים או שיחות בטלות – קחו הפוגה מכל מה שכאילו “דחוף” ותאכלו בנחת.
לחשוב על מה אוכלים: למה? כמה? מתי? – דמיינו שאתם מסבירים לילד הפנימי בכם: זה עשיר בחלבון, וזה עשיר בסיבים, בזה יש הרבה ויטמינים וזה משביע אותי בלי לגרום לי לנפיחות… ככול שתדעו מה אתם אוכלים ולמה יהיה לכם יותר קל להסביר לעצמכם מה אתם לא אוכלים ולמה.
למצוא עונג, שמחה, סיפוק באכילה – גם אם אתם בעצמה של סערת רגשות הרשו לעצמכם את העונג של אוכל. ספרו לעצמכם כמה טעים וכיף.
לעצור לפני נקודת השובע: 80% מלא – “הארה האצ’י בו” (hara hachi bu) – הסוד היפני של זקני אוקינאווה שמגיעים לגיל מופלג.
להישאר לשבת דקה אחרי האוכל – לחשוב מחשבות הוקרה: לתת את הדעת שיש לכם שפע ושזה אינו מובן מאילו. אפשר לשאת תפילה דתית או רוחנית אחרת או “סתם” לעבור בראש על הרשימה של האנשים שאנו מודים להם על היותם חלק מחיינו.
טיול קטן אחרי האוכל – 15-20 דקות -מה שנקרא “טיול להוריד את האוכל” – משרה אווירת נחת ושקט ומאפשר מעבר הדרגתי חזרה לחיים הרועשים שלנו.

שבת שלום ושלווה,

תמי

מבצע מיוחד
בעקבות המצב

הקורס שלי
"המדריך ליסודות התזונה המבריאה"
במחיר מיוחד

49 ש"ח בלבד!

המבצע לזמן מוגבל.

דילוג לתוכן