fbpx

שלום חברים,

כשבנותיי היו צעירות קצת הערצתי אימהות פעלתניות, שדאגו לעצמן ולילדים ללוח זמנים צפוף, עשיר ומגוון במשך כל הקיץ. בעצם קינאתי, אבל לא יכולתי לעמוד בקצב שלהן. במקום זאת בחרתי “להתעצל” ולקחת עם הילדות “הפוגה” בקיץ, כלומר להוריד הילוך בתוך החיים. ושלא נתבלבל, “הפוגה” זאת לא “חופשה” כי “חופשה עם ילדים” (במלון עם מזנון, צוות הווי  ובמת בידור ו”הכל כלול’) זה אוקסימורון ומכבסת מילים ל’המון עבודה והמון הוצאות’.

סודוקידס

האמת היא, ששמחתי על חודשיים נטולי הסעות בוקר, צהריים וערב. לא רציתי לוח זמנים, הפקות גדולות, דרמות והוצאות ניכרות. התפנקתי עם הבנות שלי בשיטוט עצל מחדר אחד לשני. אכלנו ארוחת בוקר שהכנו יחד; שמענו מוזיקה; קראנו ספר; פתרנו תשבצים; עשינו כלים וחזרנו לנוח. קצת בריכה, קצת ים… שום דבר גדול. באחד הקייצים האלה – בלי כוונה – כתבנו יחד עם אבא שלי סדרת ספרי “סודוקידס”   – סודוקו לילדים, שנמכרו באלפים בארץ. כעבור כמה חודשים מכרנו את הזכויות תרגום של הספר לשלוש הוצאות לאור גדולות בארה”ב,צרפת וגרמניה. לא רע בשביל חופשה של עצלנים.

לא ראיתי את עצמי כ”מפעילה” אלא כמלווה ומאפשרת. בעיקר דיברנו, סיפרנו וצחקנו. היה לנו זמן של ביחד. היה הרבה זמן של לחוד. אני זוכרת שהיה כיף פשוט. לא השתעממנו פשוט לא עשינו שום דבר דחוף  ויזום. נחנו. אספנו כוחות לשנה החדשה שעמדה להתרגש עלינו.

.

היום אני מבינה שהעצלות הייתה בעצם “הורות מאפשרת” ו”חינוך פשוט” מבלי שידעתי שיש דבר כזה. מושג חדש שכדאי להכיר הוא “הורות איטית” – כמו בישול איטי – היא האנטיתזה של “הורות מהירה, לחצנית ודורשת”. הדגש עובר מהמשימות והחפצים אל החוויות, מהרעש אל השקט ומהסטרס אל הרוגע. זה לא פשוט, אפילו מבהיל לשחרר. במקביל מדברים רבות על “ילדי חופש” (בדומה לתרנגולות חופש), אשר חופשיים (או מופקרים – תלוי את מי שואלים) לקבל החלטות או ללכת לבד הביתה אחרי בית הספר או לחוג אחרי הצהריים. “הורות איטית”, “חינוך פשוט” ו”ילדי חופש” הם רק חלק מהמושגים שהורים חושבים עליהם והם מעוררים דיונים רבים בארץ ובעולם. אכן, ההורות בעידן המודרני והטכנולוגי עומדת במבחן לא קל. (לקריאה נוספת ראו את ספרו החדש של אריאל קרס “הורות איטית”).

.


אני יודעת מזמן, שבישול עם ילדים הוא צעד חשוב וטוב בכיוון. לשמחתי, זכיתי להיות “ילדה מבשלת” ועשיתי כמיטב יכולתי לתת לבנותיי הורות מאפשרת ומלמדת (גם במטבח). השבוע אתם מוזמנים להתנסות בהכנת כל השלבים והמרכבים של פיצה ביתית טעימה, שמשאירה ‘טעם של עוד’ והמון מקום לאלתורים ויוזמה אישית.

 

פיצה נפוליטנית דקת בצק

פיצה יוטיוב400

“עשרת הדברות לאירוח שפוי” – סטנדאפ קולינארי

מדברים הרבה על החופשה, אבל חגי תשרי ממש מעבר לפינה. בקרוב, משפחות רבות ייכנסו ל”מעגל הדבש” של אירוחי החג. נזמין חברים ומשפחה, נאסוף מתכונים ותפריטים, נתחייב לעבודה קשה, סטרס והוצאות  ניכרות. חלקנו אף נשמין ורובנו נצא “אחרי החגים” – מותשים. האם  נגזר גורלנו? האומנם, אין מה לעשות? אני חושבת שלא. לשמחתי, גם אלפי האנשים שראו את המופע שלי יעידו שיש מקום לחשיבה מחדש ובחירה בדרך, שנעימה לנו יותר. רוצים השנה אירוח שפוי? הזדרזו לשריין מועד ואגיע להופעה אצלכם במקום העבודה, במת”נס או בחוג הבית הקרוב שלכם.

רבקה - מתנדבות כרמיאל משגב


כמו תמיד אני מזמינה אתכם להיות חברים בעמוד הפייסבוק הרשמי שלי. שם, תמצאו מידע
על הופעות, מתכונים, סרטונים, טיפים ומבצעים. תוכלו ליצור איתי שם קשר
ולקבל הצעת מחיר לאירוע הבא שלכם!
כנסו ללינק ולחצו על אהבתי בראש העמוד LIKE

אשמח מאד למשוב, ועוד יותר אשמח אם תעלו תמונות לדף הפייסבוק שלי וכמובן שאפשר
גם במייל חוזר.
שלכם,

תמי

 

מבצע מיוחד
בעקבות המצב

הקורס שלי
"המדריך ליסודות התזונה המבריאה"
במחיר מיוחד

49 ש"ח בלבד!

המבצע לזמן מוגבל.

דילוג לתוכן