ט"ו בשבט, פירות יבשים וירקות

שלום חברים,
בשבוע הבא נחגוג את ט"ו בשבט ואם אתם קוראים אותי – אתם יודעים שאני "שוחה נגד הזרם" בהמון נושאים! אז הבוקר אני מזמינה אתכם להכנס איתי למים הקרים – ולשחות נגד הזרם של אכילת פירות יבשים בט"ו בשבט.

.

נתחיל מפרק קצר בהסטוריה – מנהג אכילת הפירות היבשים הגיע מהגולה. יהודים אכלו פירות ארץ ישראל יבשים מתוך געגוע למולדת. היו חייבים לייבש אותם – אחרת היו נרקבים בדרך. הגיוני ונחמד.

.

אבל – בשנים האחרונות אנחנו אוכלים "פירות יבשים" תוצרת טורקיה, הודו, סין והפיליפינים. הפירות משומרים בהמון סוכר (וזה החלק הפחות גרוע) וחומרים משמרים אחרים (הרבה פחות סימפטים); הם נצבעים בצבעי מאכל ושגם אותם ממש עדיף שלא נאכל.

.

שמעתי השבוע שמשרד החקלאות מפציר בישראלים לאכול פירות טריים תוצרת הארץ כדי לציין את ט"ו בשבט באופן יותר ציוני וגם בריא. אני בוודאי מסכימה אבל מציעה לכם ללכת עוד צעד אחד קדימה ולחגוג דווקא עם ירקות! כן כן! "השקדיה פורחת ויש לי סלט בצלחת…"

.

ירקות טריים (תוצרת הארץ) – הם חלק חשוב מהתזונה המבריאה שלנו והם מקור נפלא ודל סוכר לויטמינים, מינראלים ופיטוכימיקלים (הפיגמנטים הצבעונים שיש בירקות). אני מדגישה את היותם של הירקות דלים בסוכר – כי עם כל האהבה שיש לי לפירות הם מאוד מתוקים ומהווים "ממתק מהטבע". למי שרוצה לשמור על רמות נמוכות של סוכר בדם – מומלץ לא להגזים עם פירות וליהנות מהם רק מדי פעם.

.

הפעם אני ממליצה לכם על שני מתכונים טובים של ירקות לחג ט"ו בשבט שמח וטעים!

.

סלט פליאו חורפי  –

דווקא בחורף, כשאנחנו הכי זקוקים לזריקת המרץ, שנותנים עלים ירוקים טריים, רבים מאיתנו מעדיפים תבשילים ומאפים "מנחמים". אין לי בעיה שנאכל בחורף אוכל "מנחם" (שבינינו, זה סוג של מכבסת מילים לאוכל שעושה לנו נפיחות קלה בבטן ושולח אותנו להתכרבל בשמחה בשמיכה…). אבל, ליד ה"נחמה" חשוב להקפיד על מנה שתיתן לנו גם זריקת אנרגיה של ויטמינים, מינראלים ונוגדי חמצון לעבור את החורף בקלות.

.

ראש כרובית בחמאה  –

ראש כרובית שלם הוא תוספת טעימה ויפה לכל ארוחה. אני רוצה להציע לכם גירסא שלי למנת הדגל של אייל שני.

.

בתיאבון וט"ו בשבט שמח 🙂

שלכם,

תמי

  • Share