רוצה להתחפש למישהו שאוכל נכון?

שלום חברים!
פורים הוא חג ההזדמנות "להיות מישהו אחר" – לא אנחנו – חלון זמן בו מותר להתנהג ולהתלבש כמו דמות מחלום או פנטזיה. זה לא פשוט להשתנות. במסורת ממש מפצירים בנו להיות שמחים ושתויים כדי שיהיה לנו אומץ לצאת מאיזור הנוחות שלנו. בעיני, להתחפש לנסיכת הקרח או לוונדר-וומן זה בנאלי ולא באמת מרגש. אני מציעה לכם להתחפש השנה לגירסה טובה יותר של עצמכם… באמת לצאת מאיזור הנוחות (וההתמכרות) שלכם – להפסיק לאכול את מה שאתם יודעים שמזיק לכם. להתנקות ולהיגמל. אם זה קצת מפחיד אתכם – זה סימן טוב שאנחנו בכיוון הנכון.

 

גם אני לפני כמה שנים יצאתי מאיזור הנוחות שלי (שממש לא היה לי נוח) והעזתי ללכת נגד הזרם, שגורס שחייבים לאכול פחמימות ושאוכל "בריא" הוא אוכל "דל שומן". היום אני יודעת שזה פשוט לא נכון. יותר מזה, היום אני מוכיחה למטופלים שלי שהם יכולים להבריא את עצמם עם תזונה עשירה בביצים, בשר, חמאה וירקות, תוך ויתור על ממתקים, דגנים, מוצרים מתועשים ומשקאות דיאט. נכון, המעבר לא תמיד קל – אבל הוא כל כך שווה את המאמץ.

 

להתחפש למי שאוכל נכון -תמי סירקיס

 

המתנה האמיתית שאני מציעה השנה היא התחפושת לאדם שאוכל תזונה מבריאה.

 

כמו כובע מצחיק, או איפור מפתיע – אפשר להתנהג קצת כמו מי שאוכל בריא מבלי לצאת בהכרזות גדולות מדי ומבלי לשנות את כל החיים. לא חייבים לעשות שינויים גדולים – לפעמים "צעדים קטנים" עדיפים על זינוקים מפחידים.

אני מציעה להתנסות בחמישה צעדים קטנים ולראות איך זה מרגיש, קחו לעצמכם שבועיים ותראו איך ה"תחפושת" הזאת מוצאת חן בעיניכם כ"תלבושת אחידה" וקבועה?
אתם מתבקשים:

 

1. הכניסו לפחות 12 שעות "הפוגת אכילה" בין הארוחה האחרונה בערב לבין הארוחה הראשונה בבוקר למחרת, נניח משבע בערב עד שבע בבוקר למחרת. תחליטו לעצמכם מה יותר נעים לכם: לסיים לאכול מוקדם בערב או לדחות את ארוחת הבוקר בשעה-שעתיים. רק אתם יודעים מה טוב לכם.

 

2. נסו להימנע לחלוטין ממשקאות מתוקים, ממותקים, מיצים, נקטרים, עם ובלי גזים. גם לא משקאות דיאט. במקומם נסו להתמיד במשך שבועיים לשתות מים, סודה, חליטות ללא סוכר, תה וקפה.לקפה תוכלו להוסיף שמנת במקום חלב ולראות מה זה עושה לכם.

 

3. השתדלו להימנע לחלוטין משימוש בשמני זרעים כמו שמן תירס, קנולה וסויה. נסו במשך שבועיים לבשל ולאפות רק עם שמן זית, חמאה ושמן קוקוס. נסו להימנע מכל מיני מזונות בהם יש שומן צמחי מוקשה (בעיקר דברי מאפה עם מרגרינה) והעדיפו מוצרים עם חמאה אמיתית או לוותר עליהם בכלל.

 

4. במטרה להיפרד לחלוטין ממוצרי מאפה ודגנים החליטו – בשלב ראשון – לוותר על לחם / פיתות / לחמניות / פסטה / עוגות וכו' בארוחה אחת ביום. אכלו לשובע בארוחה הזאת ירקות בכל צורה, מנה של חלבון טוב (בשר, עוף, דגים, ביצים או גבינה שמנה) – רק בלי לחם. תראו איך זה מרגיש. אם זה הולך לכם בקלות וותרו על לחם גם בארוחה נוספת.

 

5. הקפידו לשלב מדי יום חצי שעה של רוגע ונועם – עשו מדיטציה, קראו ספר, עשו ספורט, דברו עם חברה ותיקה בטלפון, לטפו חיית מחמד או פשוט שבו בשקט. סטרס הוא אחד הדברים הכי משמינים שיש – והפוגות טובות כדי להוריד את רמות הסטרס שלכם.

 

בעוד שבועיים אתם מוזמנים לשלוח לי מייל ולספר לי איך היה.
חג שמח!!

 

  • Share