עניינים של הלב

שלום חברים,
אחת השאלות שחוזרת שוב ושוב היא "האם התזונה המבריאה לא מזיקה ללב?". זאת דאגה ברורה מאוד, כי מפחידים אותנו כבר חמישים שנה ששומן רווי מזיק לכלי הדם ולשריר הלב. בשבוע בו אנו חוגגים את ט"ו באב, נראה לי מתאים במיוחד לכתוב לכם על כל מיני "עניינים של הלב" החל ממאמר על בריאות הלב וכלה במתכון לאוהבים. מדובר במאמר של שלושה קרדיולוגים בכירים, שפורסם לפני כמה חודשים ב- BMJ, עורר סערה ואני רוצה להביא לכם את עיקרי הדברים.

לפני כן, אני מבקשת להודות לכל מי שהגיע בשישי שעבר בהרצאת המבוא שלי לתזונה מבריאה. היה בוקר נפלא ואני מקווה שזאת הייתה הפעם האחרונה שלי בכיסא גלגלים. חדר ההרצאות היה מלא וההתרגשות הייתה באוויר. בהפסקה, סביב מגשי הכיבוד, עמוסי כל הטוב, התגודדו ושוחחו בוגרים ותיקים וחדשים. היו מי שבאו להבין על מה מדובר והיו מי שבאו לספר לקהל על הניסיון וההצלחות שלהם, תוך הצגת שקפים של בדיקות הדם שלהם.
הרצאת המבוא הבאה תתקיים בסוף החודש – 25/8/17 ההרשמה כבר החלה ואתם מוזמנים לשריין לכם מקום.

הרשמה להרצאת המבוא הקרובה- כאן 

קורה כאן משהו מיוחד! בלי יחסי ציבור ועם מעט פרסום, הרצאת המבוא החודשית שלי לתזונה מבריאה כבר הפכה לאירוע חברתי שמושך אליו רבים. תמיד תפגשו בוגרי אתגרים, בני משפחה וחברים שלהם וכמובן סקרנים חדשים שבאים לשמוע ולהבין. רבים מהם החליטו במקום להירשם לאתגר 30 יום וכבר שוחחתי עם כולם לקראת היציאה לדרך החדשה. מרגש!! אתם מוזמנים לקרוא את ההמלצה החמה והמשוב שהשאירה לי שרה באתר שלי.

sara

 

רוצה לשוחח איתי בשיחה אישית לקראת ההרשמה לאתגר אוגוסט? – זה הזמן!

נותרו רק ארבעה מקומות במחיר המיוחד.

כל הפרטים והרשמה לאתגר אוגוסט – כאן


מדי כמה חודשים צצות שוב ושוב המחלוקות בין מי שמצדדים בתזונה דלת פחמימות ועשירה בשומנים טובים לבין מי שמתנגדים לה. באפריל השנה פרסמו ב-BMJ British Journal of Sports Medicine (הג'ורנל הבריטי לרפואת ספורט) מאמר מעמיק נוסף שמטרתו לעשות סדר בגורמים האמיתיים לתחלואה לבבית ולהצעת תפריט וכללי התנהגות כדי לשמור על לב וכלי דם בריאים. הקרדיולוגים הבריטים – אסים מלהוטרה ופסקל מאייר כתבו את המאמר ועמדתם בעד תזונה דלת פחמימות מוכרת ממאמרים קודמים. אליהם הצטרפה הקרדיולוגית ריטה רדברג שהיא גם עורכת במגזין המדע היוקרתי האמריקאי JAMA: The Journal of the American Medical Association. המאמר, שפורסם ומיד זכה להיות סלע מחלוקת בין מדענים, הוא חלק ממגמה עולמית של רופאים ומדענים להטיל ספק בהנחיות התזונה והבריאות הקיימות ולהציג הסברים אחרים למה מלבה מחלות לב וכלי דם.

הציור המצ"ב, פורסם בסמוך למאמר ומציג את עיקרי הטיעונים של המחברים:

malhotra

עיקרי המאמר-
נדרש שינוי פרדיגמות בכל מה שקשור להבנה ולטיפול במחלות לב. האמונה הפופולרית ששומן רווי "סותם את העורקים" ובכך גורם למחלות לב – פשוט אינה נכונה. המדע אינו תומך בייעוץ שניתן כבר שנים על ידי רופאים ותזונאים להפחתי תזונה עתירה שומן רווי. נהפכו, מחקרים שהתפרסמו לאחרונה מצאו ששומן רווי מגן על הלב.
2. הגיע הזמן להעביר את המיקוד מהורדת השומנים בדם ולצמצום השומן הרווי בתזונה. עדיף להדגיש את החשיבות של אכילת "מזון אמיתי", הליכה מהירה מדי יום ומזעור מתח כדי למנוע רמת דלקתיות גבוהה ומחלות לב.
3. מחלת לב כלילית היא מחלה דלקתית כרונית המגיבה לתזונה בסגנון ים תיכוני העשירה בתרכובות האנטי דלקתיות שנמצאות באגוזים, שמן זית כתית מעולה, ירקות ודגים שמנים.
4. עשרות שנים בהן הודגשה החשיבות של הורדת הכולסטרול בפלסמה, כאילו היתה זאת מטרה בפני עצמה, בעיקר האיצה תעשיה של מוצרי מזון "דל שומן" ותרופות להורדת רמות הכולסטרול . גישה זאת הייתה מטעה.
5. מה שמאיץ מחלות לב וכלי דם הם: תנגודת אינסולין (סוכרת סוג 2, גם טרום סוכרת); לחץ דם גבוה ורמת דלקתיות גבוהה; מצבים אלה מואצים כשיש בתזונה יותר מדי אומגה 6 ופחות מדי אומגה 3, יותר מדי פרוקטוז ופחמימות וכשהתזונה מבוססת על מזון מתועש ומעובד.
6. התזונה המומלצת היא תזונה של "אוכל אמיתי": תזונה ים-תיכונית עשירה בשומנים: שכוללת הרבה ירקות, שמן זית, אגוזים ודגים שמנים; אכילה של גבינות שמנות ויוגורט והפחתה של סוכרים ופחמימות.
לקריאת המאמר באנגלית

Saturated fat does not clog the arteries: coronary heart disease is a chronic inflammatory condition, the risk of which can be effectively reduced from healthy lifestyle interventions

אין לי כוונה להלחיץ ואני יודעת שכל דבר קורה בעתו – אבל אם אתם רוצים להיות באתגר שנפתח בעוד כמה ימים ב-14/8/17 אל תחכו! השאירו פרטים ואני אתקשר אליכם אישית לקראת ההרשמה לאתגר אוגוסט – אנא הזדרזו להירשם! נותרו רק ארבעה מקומות במחיר המוזל.
הרצאת המבוא הבאה תתקיים בסוף החודש – 25/8/17 ההרשמה כבר החלה ואתם מוזמנים לשריין לכם מקום. להרשמה להרצאת מבוא לחץ כאן 
שלכם,
תמי
  • Share