לעבור את תקופת ה"קריז" לסוכרים ופחמימות

שלום חברים,
אתם קוראים שורות אלה בזמן שהחדר של הרצאת המבוא האחרונה לשנת תשע"ז הולך ומתמלא; מגשי הגבינה והירקות מסודרים וגם כוסות היין האדום והלבן לכבוד השנה החדשה מחכים לאורחים ולנרשמים. כל הרצאת מבוא היא מיני כנס מחזורים, כי מגיעים בוגרים מחודשים קודמים וחלקם גם עומדים מול הקהל ומספרים את הסיפור האישי שלהם.

את הסיכומים של השנה נעשה בעוד כמה שבועות אבל אני מזמינה אתכם לקבל כבר היום את ההחלטה הכי טובה לשנת תשע"ח – להצטרף לאתגר ספטמבר-אוקטובר שיתחיל ב-3/9/17ויסתיים ב 1/10/17. מפגשי האתגר יהיו בין החגים מה שיבטיח למשתתפים שליטה מלאה במה שהם יכינו ויאכלו בחג – בלי כל מיני תירוצי "אחרי החגים" ושאר השטוזים.

בואו! אם אתם כבר חושבים על זה זמן רב – עכשיו התור שלכם להצטרף לקבוצה משובחת של נשים, גברים וזוגות שנרשמים לאתגר ומחליטים לעשות בתזונה שלהם שינוי מאסיבי ומדהים: לרדת במשקל, לצמצם היקפים ולשנות את הכיוון של כל מדדי הבדיקות.
כי כיף להיות מלאי אנרגיה וביטחון בתזונה משביעה וטעימה.
ולמהירי החלטה- עשרת הנרשמים הראשונים יקבלו מחיר הנחה מיוחד שחבל לפספס.

כל הפרטים בלחיצה – כאן.

"מה עדיף?" שאלה אותי מתאמנת השבוע "כמעט או כלום?"… ביקשתי שתסביר את השאלה והיא חידדה – "אם נניח, בלי כוונה, טעמתי מהעוגיות של הבן שלי… ואת הנעשה אין להשיב. האם עדיף להכריז על היום כ-"כמעט" – יום שכמעט שמרתי בו או כיום "כלום" : יום אבוד שכלום טוב כבר לא יקרה בו ואז לפי עקרון "נגעת נסעת" להמשיך בזלילות?"…

"ומה דעתך פשוט לסלוח לעצמך?" שאלתי בכנות. הרי אם תכריזי על יום "כלום" ותמשיכי לזלול את מענישה את עצמך חזק נורא על העוגיה הראשונה המיותרת ואם תסתובבי כל היום עם תחושת "כמעט" תסיימי אותו במפח נפש של כישלון בכל מקרה. כך או אחרת נתת לעוגיה אחת יותר מדי כוח ומשקל.

תזונה אינה "פרוייקט" שיש לו סוף, אלא אחד הדברים החשובים והטבעיים שאנו עושים מיום הלידה עד 120. יש בכוחה של תזונה נכונה להחזיק אותנו בריאים בגוף ובנפש שנים רבות. מאידך, תזונה גרועה ומתמשכת תגבה מחיר יקר בעתיד. ככול שנקדים לעבור לתזונה טובה יותר כך נחזק את עצמנו ונקטין את העומס בגמילה. ככול שנצרף לתוכנית התזונה המבריאה שלנו את כל בני הבית – נעשה להם טובה לשנים קדימה. "לכן…" הוספתי בעדינות, "למה הבן שלך אוכל עוגיות בבוקר?"

במעבר לתזונה מבריאה יש שלב ראשון מאוד לא קל – "קריז" אמיתי של כמיהה לסוכר ופחמימות. כשעוברים את השבועיים הראשונים, הרבה יותר קל להתמיד. לרבים, זאת משימה בלתי אפשרית. הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לעבור את התקופה ראשונה: גם אם תאמצו רק אחד מהם תחושו שיפור בבריאות, במצב הרוח ובהיקפים שלכם. אני, כמובן, דוגלת בכולם, אבל בעיני עדיף "כמעט" על "כלום".

1. לא לשתות קלוריות – החלטה קטנה ופשוטה של הימנעות מוחלטת משתיה מתוקה יכולה לחסוך לכם מאות קלוריות ביום ובעיקר להקטין את העומס של ההתמכרות לסוכר. ה"יו-יו" של הגלוקוז והאינסולין בדם יהיה הרבה פחות "קופצני" ללא משקאות מתוקים. הכלל הזה תקף גם לגבי שוקו, קפה קר ממותק ומיני שייקים שמפוצצים בפירות, סילאן ו/או דבש.
2. לא לאכול אם אתם לא רעבים. יש לנו מנגנון מופלא של רעב ושובע ואנו מקלקלים אותו כל הזמן. אפשר להאשים את ההורים שדחסו לנו אוכל לפה גם כשלא רצינו או הכריחו אותנו לחכות לארוחה כשהיינו רעבים. אפשר להגיד, בצדק, שהפחמימות מטריפות אותנו, אבל רבים מאיתנו ממשיכים להעניש את עצמנו באכילה ומניעה של מזון בניגוד לדחפים הבסיסיים של הרעב והשובע שלנו. בזמן הגמילה מפחמימות בתור תרגיל, אני ממליצה להתנסות בכמה ימים של אכילה "אגואיסטית" – כלומר: לאכול אך ורק כשאתם רעבים (גם אם זה אומר לא לאכול יחד עם בני המשפחה, או לאכול בשעות מוזרות או כמויות חריגות). אתם תפתיעו את עצמכם כמה מעט תאכלו כשתעברו לשיטה של 100% הקשבה לגוף.
3. כשמתחשק מתוק – לאכול שמן! אני לא מבינה את מי שממליצים לאכול תמר קטנה או חצי עוגיה כשמתחשק "משהו מתוק". ברגע שמתחילים לאכול מתוק – הדחף הביוכימי למתוק רק הולך ומתגבר. לא פותרים את הבעיה עם תמר אלא מלבים אותה. אני ממליצה ל"סגור את הפינה" עם משהו שהוא ההפך ממתוק וזה "שמן": לקחת 1 כפית שמן זית או קוקוס; לאכול חצי אבוקדו, ביצה קשה או קוביית גבינה. אנו מחזיקים את הגוף שבע מבלי לעורר דחפים למתוקים בהמשך.
4. לא לספור קלוריות: ספירת קלוריות מכניסה אותנו לסטרס ומועקה. פתאום הדבר הנעים והנפלא הזה של "לאכול" הופך להיות משימה מלחיצה שמלווה בהעסקת יתר ו"רעש" בראש ("-אני רעבה -אני אתאפק -אוף מתי נאכל?? -אשתה משקה דיאט בינתיים -סלט ירוק ללא רוטב -אני רק אקח עוגייה אחת -זה נורא משמין -טוב. רק עוד אחת -אוי! איך "תקעתי?" – אוף! – טוב ממחר…."). השיח הזה לא עוזר, אלא רק שוחק את כוח הרצון וההתמדה שלנו. עדיף להתמקד בשינוי תזונה, שבעיקרו תיקון הרכב המזון מבלי לגרוע קלוריות: פחות דגנים, פחות סוכרים שגורמים לנו להיות רעבים ומצד שני יותר שומנים טובים וחלבונים מן החי, שמשביעים אותנו מאוד מהר מאוד מהר.

לא לשכוח להיכנס לעמוד המידע וההרשמה לאתגר 30 יום.

שלכם,

תמי

  • Share