כמעט שכחנו להגיד שגם מרזים אצלנו‎

שלום חברים,
היה אפשר לחשוב, שאחרי יותר משנה של אתגרים חודשיים, ועשרות מטופלים אישיים וקבוצתיים כבר לא אתרגש מכך שהסתיים אתגר יולי ומכך שביום שני 14/8 מתחיל אתגר אוגוסט… אני מודה ומתוודה, אני עדיין מאוד שמחה ומתרגשת, להיות מובילת שינוי בחיים של אנשים אחרים.

בחודשים האחרונים, אני מרבה לדבר ולכתוב על פה החשיבות של שינויי תזונה כדי להבריא את הגוף: לשפר מדדי סוכר, פרופיל שומנים ומדדי ברזל המוגלובין – כדי לצאת ממצבי אנמיה. התפריטים האישיים של המטופלים שלנו "נתפרים לפי מידה" ומותאמים באופן אישי על סמך בדיקות הדם והתשאול האישי. אנו מביאות בחשבון את אורח חייו של כל מטופל והעדפותיו האישיות.

באופן עקרוני, אנו מציעות תזונה שמבוססת על עקרונות ה- LCHF (ישפ"פ – יותר שומן פחות פחמימות) וה"פליאו", תוך התאמת התפריט לאדם שעומד מולנו. התזונה המבריאה מוכיחה את עצמה כתזונה שאכן משפרת, בין היתר, מדדים של לחץ דם, רמות סוכר ופרופיל שומנים. כמעט ששכחנו לספר שעם זאת שאוכלים שומן גם מרזים אצלנו.** מסתבר, שמה שקורה אצלנו, מתאים בדיוק למה שעולה במחקרים המדעיים, שמשווים בין תזונה דלת פחמימות לבין תזונה דלת שומנים כאמצעי לירידה במשקל.

במחקר, שתוצאותיו מסוכמות בגרף עולה שדיאטה דלת פחמימות (VLCK) הניבה ירידה גבוהה יותר במשקל מאשר דיאטה דלת שומנים (LF), כשבשני המקרים הופחתו 500 קלוריות ליום מהתזונה הבסיסית של המשתתפים. ניכר שההשפעה של הדיאטות (משני הסוגים) על גברים היתה חזקה יותר מאשר על הנשים. עם זאת, גם גברים וגם נשים ירדו יותר במשקל במצב של צריכה מופחת של פחמימות (פחות מ-10% מהאנרגיה היומית), לעומת מי שאכלו תזונה מפוחתת שומנים (במקרה הזה פחות מ-25% מהאנרגיה היומית).

דיאטה נטולת פחמימות

למקור לחצו על התמונה

מחקרים נוספים שבוצעו, מצאו באופן קבוע, ביצועים טובים יותר במצב של דל פחמימות לעומת דל שומן, לא רק במדידת כמות המשקל שירדו הנבדקים אלא גם בשיפור במדדים שמנבאים מחלות לב. באופן גורף נמצא שלאורך זמן של שלושה, שישה וגם עשרים וארבעה חודשים, הנבדקים הצליחו להתמיד בדיאטה והפכו אותה לאורח חייהם הקבוע.
אם גם לכם נמאס מכל מיני דיאטות שאי אפשר להתמיד בהן, שלא עוזרות לכם להוריד משקל ושמאיצות את קצב ההשמנה שלכם אחרי – אתם מוזמנים להצטרף לאתגר אוגוסט ולהתנסות בתזונה שתוכל להפוך לאורח החיים החדש שלכם.
שלכם,
תמי

 

  • Share